ACTA DE SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

Identificació de la sessió

 

Núm.:          34/2007

Caràcter:      Ordinària, 1a convocatòria

Data:           22 de novembre de 2007

Horari:         de 18:04 a 18:21 hores

Lloc:            Sala de Juntes i Comissions de la Casa Consistorial

 

 

Hi assisteixen:

 

María del Mar Latorre Rodríguez           2a Tinenta d'alcalde-Presidenta

Anna Maria Pérez Fernández                3a Tinenta d’alcalde

Santiago Barona i Garcia                      6è Tinent d'alcalde

María Miranda Cuervas                        7a Tinenta d’alcalde

 

Han excusat l’absència els regidors/es següents:

 

Antonio Padilla Reche                          Alcalde

Pedro Sanz Sánchez                            1r Tinent d'alcalde

Joan Lluís Amigó Carbonell                  4t Tinent d’alcalde

Joan Sau i Pagès                                 5è Tinent d’alcalde

 

Observadors/es:

 

Ma Carme Sánchez Martín

Ramon Morera Castell

Joaquim Ibars Martínez

Ruth Ortega de la Fuente

Lourdes Carreras Gallardo

Candela López Tagliafico

 

Han excusat l’absència els observadors/es següents:

 

Antonio Serrano Martínez

 

Actua de secretari el senyor José Antonio Andrés Hernández, secretari general de la Corporació Municipal, qui estén la present acta, i assisteix l'interventor municipal, senyor José-Luis Iranzo Sancho.

 

Constatada l'existència de quòrum legal per a la seva vàlida celebració en primera convocatòria, el President obre la sessió, d'acord amb l'ordre del dia de la convocatòria i de la manera següent:

 

 

PUNT 1r.-   APROVACIÓ DE L'ESBORRANY DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR.

 

Es dóna per llegit l'esborrany de l'acta de la sessió anterior de la Junta de Govern Local, celebrada en primera convocatòria el dia 15 de novembre de 2007, el qual s’aprova per unanimitat,

 

 

 

PUNT 2n.-   DISPOSICIONS OFICIALS I COMUNICACIONS REBUDES.

 

- Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre, (BOE núm. 266 de data 06.11.07), pel qual s’estableix l’estructura del batxillerat i es fixen les seves ensenyances mínimes.

 

 

- Ordre IRP/407/2007, de 8 de novembre (DOGC núm. 5009 de data 15.11.07), per la qual s’obre convocatòria per a la concessió de subvencions adreçades a ens locals per a l’adquisició d’equipament per a la creació d’infraestructures bàsiques de protecció civil i per a l’elaboració, actualització i implantació de plans de protecció civil, i se n’aproven les bases.

 

- Resolució VCP/3419/200, de 8 de novembre (DOGC núm. 5010 de data 16.11.07), per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de diferents línies de subvencions del Consell Català de l’Esport destinades a entitats esportives inscrites en el Registre d’Entitats Esportives, a entitats no esportives amb seccions esportives adscrites en aquest Registre, a administracions locals i entitats vinculades amb l’activitat esportiva en edat escolar, per al foment i la pràctica de l’esport; i per promoure activitats esportives especials o d’interès històric.

 

 

 

PUNT 3r.-   APROVACIÓ DE LA RELACIÓ DE FACTURES NÚM. 36/2007.

 

VISTA la relació adjunta, confeccionada per la UI de Comptabilitat, i que conté les obligacions reconegudes provisionalment a aprovar.

 

ATÈS que en tots els supòsits s’acompleixen els requisits exigits per les Bases d’Execució del Pressupost i es disposa de suficient consignació pressupostària.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest ajuntament de 21 de juny de 2007 i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007, per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Aprovar el reconeixement definitiu de les obligacions incloses en la relació adjunta de factures núm. 36/2007, de data 19 de novembre de 2007, per import net total de 266.196,07 euros.

 

 

 

PUNT 4t.-   PERMISOS AMBIENTALS AIM.

 

Unitat Bàsica d'Activitats-AIM-010010/2006.- Vist l’expedient incoat a instància de SAMVIC PIZZAS SL, representada per la senyora Mónica Vanessa Zamora Macarro, sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat de producció i venda de pizzes i restaurant d'una forquilla, situada a AV HABANA VIEJA,  3 Bl 3 Esc 4 BX L6, d’aquesta ciutat.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents.

 

Vistes les al·legacions presentades per Serveis Immobiliaris Calvet, en representació de les comunitats de veïns de C Montserrat Roig, 4 i de Habana Vieja, 3 en les que es demana que no es concedeixi la llicència d’obertura a l’activitat de referència.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 8-11-2007.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Desestimar les al·legacions presentades per Serveis Immobiliaris Calvet, en representació de les comunitats de veïns de C Montserrat Roig, 4 i de Habana Vieja, 3 en les que es demana que no es concedeixi la llicència d’obertura a l’activitat de referència, donat que les llicències, per la seva pròpia naturalesa, constitueixen un acte reglat. Les llicències han de ser necessàriament atorgades quan el contingut del projecte s’ajusta a la normativa o denegar-se en cas contrari. És reiterada la jurisprudència que assenyala que les llicències urbanístiques són de naturalesa reglada, per la qual cosa constitueixen un acte degut en virtut del qual l’Administració efectua un control previ de l’activitat projectada, verificant si s’ajusta a la normativa.

El projecte presentat ha de resoldre les possibles pertorbacions que es produeixin per l’exercici de l’activitat (sorolls, fums, ...)

 

Segon.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, permís municipal ambiental i llicència d’establiments de concurrència pública a SAMVIC PIZZAS S.L., amb NIF B-62603436, representada per la senyora Mónica Vanessa Zamora Macarro, per a l’obertura d'una activitat de producció i venda de pizzes i restaurant d'una forquilla, situada a AV HABANA VIEJA, 3 Bl 3 Esc 4 BX L6, d’aquesta ciutat, condicionat a les prescripcions següents:

 

- Legalització davant els Serveis d’Indústria de la Generalitat de Catalunya de totes les instal·lacions subjectes a reglamentació de seguretat industrial (instal·lació elèctrica i de climatització).

 

- Justificants “marques de conformitat a normes” i certificats de les empreses instal·ladores de material contra incendi (signats pels seus tècnics reglamentaris), dels aparells, equips i sistemes de les instal·lacions de protecció contra incendi conforme compleixen amb les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93).

 

- Certificat de la empresa instal·ladora dels sistemes de protecció contra incendis, signat pel tècnic facultatiu corresponent conforme aquestes s’ajusten a les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93) i  a l’apartat SI del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- El conducte xemeneia serà de classe M0 i disposarà de registres per a la inspecció i neteja als canvis de direcció amb angles majors a 30º i cada 3 m. de recorregut horitzontal.

 

- El pas de canonades i conductes pel forjat i parets de sectorització haurà de garantir el compliment de l’apartat SI 1-6 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- El sistema d’extracció de fums haurà d’estar dotat de filtres metàl·lics per a la retenció de greixos.

 

- Els ventiladors i la seva escomesa elèctrica hauran d’estar homologats per a un funcionament a 400 ºC durant 90 minuts.

 

- El conducte xemeneia haurà de complir l’article SI 1-4 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció de l’atmosfera.

 

- Maquinària sobre suports antivibratoris i insonorització adient de màquines, conductes i preses d’aire.

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’exterior :

 

Dia : 70 dB(A)

Nit : 60 dB(A)

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’interior :

 

Dia : 30 dB(A)

Nit : 25 dB(A)

 

- Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció contra sorolls.

 

- El sistema d’extracció de fums i el conducte xemeneia haurà de complir l’article 1.2 Locals i zones de risc especial de l’apartat SI 1-4 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Els residus especials s’hauran de tractar amb empresa gestora homologada.

 

- S’haurà de preveure un sistema d’emmagatzematge diferenciat dels residus (vidre, paper, cartró lligat, envasos, matèria orgànica...) que permetin lliurar-los correctament.

 

- S’haurà de complir amb les prescripcions de les següents normatives sectorials:

- DECRET 317/1994, de 4 de novembre, pel qual  s'estableixen normes sobre l'ordenació i la classificació dels establiments de  restauració.

- ORDRE de 3 d'octubre de 1991, per la qual es fa la   descripció tècnica de les plaques d'identificació dels establiments de  restauració per a la seva homologació.

 

- Cal complir el Reial decret 3484/2000, de 29 de desembre, sobre normes d’higiene per l’elaboració i comerç de menjars preparats i el Reglament CE 852/2004, de 29 d’abril, relatiu a la higiene dels productes alimentaris. En conjunt cal tenir en compte:

 

- S’ha de redactar i implantar un programa d’autocontrol en el qual s’incloguin els apartats següents:

 

- Cal fer control diari i registre escrit de temperatures dels aparells de manteniment dels aliments i dels plats preparats.

- Cal fer control setmanal i registre escrit del nivell de clor lliure de l’aigua.

S’ha de redactar un pla de neteja i desinfecció de totes les instal·lacions i estris.

- S’ha de disposar d’un pla de control de plagues i animals indesitjables realitzat per empresa autoritzada.

- S’ha de tenir un pla de formació i capacitació del personal manipulador, per la qual cosa hauran de disposar de certificat de formació sanitària impartida per centre homologat.

- Cal tenir un pla de control de proveïdors i de control de les matèries primeres.

 

- A la cuina haurà d’haver-hi rentamans, d’ús exclusiu per higiene de mans dels manipuladors, dotat d’aixeta d’acció no manual (no s’admet cap tipus de palanca o monocomandament), aigua potable freda i calenta i amb els accessoris necessaris que són: dispensador de sabó líquid, eixugamans d’un sol ús i raspall d’ungles.

- Ha d’haver-hi rentavaixelles i una pica, independent de la d’higiene de mans dels manipuladors i dotada d’aigua potable freda i calenta, per a la neteja d’estris i desinfecció dels aliments.

- Els contenidors de residus hauran d’estar tapats i ser d’obertura a pedal.

- Cal complir el Reial decret 202/2000, d’11 de febrer, que estableix les normes relatives als manipuladors d’aliments. En especial:

 

El personal haurà de vestir uniforme exclusiu per la feina, incloent protecció del cabell.

En la realització de la seva feina s’haurà de mantenir la màxima pulcritud i evitar comportaments no higiènics.

Ha d’haver vestuari o un lloc de canvi de roba dels empleats que ha de tenir taquilles.

 

- Cal complir el Decret 70/2003, de 4 de març, sobre regulació dels fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis. En concret:

 

S’han de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients i ha d’haver, col·locat en un lloc ben visible, un rètol que informi als clients de la seva tinença.

 

- Compliment de la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de Mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

 

El consum del tabac és prohibit.

S’ha de col·locar, en lloc ben visible de l’entrada de l’establiment, un rètol que informi als clients de que és prohibit fumar.

 

- Informacions als consumidors:

 

Totes les informacions hauran d’estar escrites, almenys, en català.

 

- S’haurà tramitar l’obtenció de l’Autorització sanitària de funcionament de l’activitat en el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

 

- Compliment de les mesures proposades pel peticionari en el projecte i en la documentació presentada.

 

- Contractació d’una pòlissa d’assegurances que cobreixi el risc de responsabilitat civil en cas de sinistre.

 

Tercer.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 2.475,00 i 1156,50 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 622050  i 622051 respectivament.

 

Quart.- El present permís municipal queda subjecte al procediment de control periòdic cada vuit anys, control que haurà de sol·licitar el mateix titular de l’activitat, així com al procediment de revisió quan concorrin algunes de les causes previstes legalment.

 

L’activitat de referència no podrà exercir-se o funcionar fins que els Serveis Municipals corresponents hagin efectuat l’actuació de control previ per tal de comprovar que s’han complert correctament les prescripcions imposades i les mesures correctores proposades i emetin la corresponent Acta de Control Inicial favorable.

 

Per obtenir l’esmentada acta, el peticionari l’haurà de sol·licitar per escrit, en un termini màxim de 30 dies comptats a partir del dia que rebi la notificació del present acord, i hi haurà d’adjuntar Certificat del tècnic director de l’execució del projecte, conforme les obres i instal·lacions s’adapten al projecte presentat i les mesures correctores indicades pels Serveis Municipals també han estat adoptades correctament. L’esmentat Certificat haurà d’estar visat pel Col·legi professional corresponent.

 

En el supòsit que, abans de demanar la visita de comprovació, s’hagin de fer les proves per verificar el funcionament de màquines o instal·lacions, el titular haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament per escrit i amb 5 dies d’antelació, explicitant la durada i les mesures adoptades per garantir que aquestes proves no afectaran ni crearan risc per a l’entorn, persones ni béns. A la realització de les proves podran assistir els tècnics que designi l’Ajuntament.

 

Cinquè.- Traslladar el present acord als interessats, advertint-los que, transcorreguts tres mesos comptats a partir de rebre la notificació del present acord, sense que s’hagi comunicat a aquest Ajuntament que s’ha efectuat correctament la instal·lació de l’activitat, caducarà l’expedient i, per tant, s’arxivaran les actuacions, de conformitat amb el que disposa l’article 92.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, sense perjudici de les actuacions administratives que correspongui emprendre en els supòsits d’obertura de l’activitat sense haver obtingut l’esmentada Acta de Control Inicial favorable.

 

PUNT 4t.- Activitats-AIM-002059/2007.- Vist l’expedient incoat a instància de RIO IMPORT SA, representada per Judith Font Romaguera, de sol·licitud de llicència municipal ambiental d’obertura d'una activitat de taller de reparació d'automòbils amb exposició i venda, situada a AV DE LA CONSTITUCIÓ,   15-71 NAUS 1 i 2, d’aquesta ciutat.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 8-11-2007.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, llicència municipal ambiental a RIO IMPORT SA, amb CIF A-59121616, representada per la senyora Judith Font Romaguera, per a l’obertura d'una activitat de taller de reparació d'automòbils amb exposició i venda, situada a AV DE LA CONSTITUCIÓ, 15-71, NAUS 1 i 2, d’aquesta ciutat, condicionat a les prescripcions següents:

 

- Legalització davant els Serveis d’Indústria de la Generalitat de Catalunya de totes les instal·lacions subjectes a reglamentació de seguretat industrial (instal·lació elèctrica, climatització i aire comprimit).

 

- El pas de canonades i conductes pel forjat i parets de sectorització haurà de garantir el compliment de l’apartat SI 1-6 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Justificants del grau de reacció al foc dels materials d’interiors (falsos sostres, revestiments, materials d’instal·lacions, etc.) d’acord amb l’article 4 Reacció al foc dels elements constructius, decoratius i de mobiliari del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació mitjançant:

 

- Marca de conformitat a normes UNE.

- Segell.

- Informes d’assaigs segons normes UNE.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora dels sistemes de protecció contra incendis, signat pel tècnic facultatiu corresponent conforme aquestes s’ajusten a les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93) i  al Reial Decret 2267/2004 amb el que s’aprova el Reglament de Seguretat contra incendis en establiments industrials.

 

- Els mitjans d’evacuació s’hauran de senyalitzar correctament d’acord als articles 2 Senyalització de les instal·lacions manuals de protecció contra incendis i article 7 Senyalització dels medis d’evacuació del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora del compliment de les especificacions de la norma UNE-EN 12101-3: 2002 ‘Especificaciones para aireadores extractores de humos y calor mecánicos’ i haurà de tenir una classificació F400 90.

 

- Maquinària sobre suports antivibratoris.

 

- Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció contra sorolls.

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’exterior :

- Dia : 60 dB(A)

- Nit : 50 dB(A)

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’interior :

- Dia : 30 dB(A)

- Nit : 25 dB(A)

 

- S’haurà de preveure un sistema d’emmagatzematge diferenciat dels residus (vidre, paper, cartró lligat, envasos,...) que permetin lliurar-los correctament.

 

- Inscripció en el Registre de productors de residus industrials.

 

- El productor dels residus industrials ha de gestionar els seus residus de conformitat amb les determinacions del Catàleg de residus de Catalunya i del Decret 93/1999.

 

- El productor de residus industrials ha de portar el seu propi registre de residus en què consti l’origen dels residus, el codi segons el Catàleg de residus de Catalunya i la descripció i la gestió que es realitza amb cadascun d’ells.

 

- Cal complir la normativa específica del sector:

- Reial decret 1457/86, de 10 de gener, regulació de l’activitat industrial i la prestació de serveis en els tallers de reparació de vehicles automòbils, dels seus equips i components.

- Decret 298/1993, de 8 d’octubre, de modificació del Decret 147/87, de 31 de març, pel qual es regula l’activitat industrial i de prestació de serveis en els tallers de reparació de vehicles automòbils, dels seus equips i components.

 

- Cal complir el decret 93/1999, de 6 d’abril, de gestió dels residus. En concret:

- S’ha de disposar de la justificació documental de la gestió dels residus generats per l’activitat (dissolvents i altres barreges brutes) mitjançant empresa autoritzada inscrita al Registre general de gestors de residus de Catalunya.

 

- Cal complir el Reial decret 837/2003, de 2 d’agost, d’informació relativa al consum de combustible i a les emissions de CO2 dels turismes nous que s’hi posin a la venda o s’ofereixen en arrendament financer en territori espanyol.

 

- Cal complir el  Decret 135/1995, de 24 de març, sobre promoció de l’accesibilitat de supressió de barreres arquitectòniques. S’ha de tenir en compte, a més a més de l’itinerari que els serveis higiènics compleixin:

- Els panys de les portes han de tenir manetes de pressió o palanca.

- El wàter ha de tenir dues barres de suport  d’alçada entre 0’70 i 0’75m i la lateral ha de ser batent. Haurà d’haver un espai d’apropament lateral lliure de 0’80m.

- El rentamans no podrà tenir peu i l’aixeta serà de pressió o palanca.

- El mirall tindrà el cantell inferior a una alçada màxima de 0’90m d’alçada.

- Haurà d’estar correctament senyalitzat.

 

- Cal complir el Reial decret 486/1997, de 14 d’abril, de disposicions mínimes de seguretat i salut als lloc de treball. En particular:

- S’haurà de disposar de vestuari amb taquilles individuals.

 

- Cal complir el Decret 70/2003, de 4 de març, sobre regulació dels fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis. En concret:

- S’han de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients i ha d’haver, col·locat en un lloc ben visible, un rètol que informi als clients de la seva tinença.

 

- Cal complir la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

- S’ha de col·locar, en lloc ben visible de l’entrada de l’establiment i distribuïdes pel taller, un rètol que informi als clients de la prohibició de fumar.

 

- Compliment de les mesures proposades pel peticionari al projecte i a la documentació presentada.

 

- Contractació d’una pòlissa d’assegurances que cobreixi el risc de responsabilitat civil en cas de sinistre.

 

Segon.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 24494,25 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 657528 / 0.

 

Tercer.- La present llicència municipal queda subjecta al procediment de control periòdic, el primer als quatre anys a partir de la concessió de la present llicència i la resta cada vuit anys. Així mateix, la present llicència ambiental queda subjecta al procediment de revisió periòdica cada vuit anys a comptar des de la data d’atorgament de la mateixa, sense perjudici de la revisió anticipada quan concorrin algunes de les causes previstes legalment.

 

Els dos procediments, control i revisió, els ha de sol·licitar el mateix titular de l’activitat.

 

L’activitat de referència no podrà exercir-se o funcionar fins que els Serveis Municipals corresponents hagin efectuat l’actuació de control previ per tal de comprovar que s’han complert correctament les prescripcions imposades i les mesures correctores proposades i emetin la corresponent Acta de Control Inicial favorable.

 

Per obtenir l’esmentada acta, el peticionari l’haurà de sol·licitar per escrit, en un termini màxim de 30 dies comptats a partir del dia que rebi la notificació del present acord, i hi haurà d’adjuntar Certificat del tècnic director de l’execució del projecte, conforme les obres i instal·lacions s’adapten al projecte presentat i les mesures correctores indicades pels Serveis Municipals també han estat adoptades correctament. L’esmentat Certificat haurà d’estar visat pel Col·legi professional corresponent.

 

En el supòsit que, abans de demanar la visita de comprovació, s’hagin de fer les proves per verificar el funcionament de màquines o instal·lacions, el titular haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament per escrit i amb 5 dies d’antelació, explicitant la durada i les mesures adoptades per garantir que aquestes proves no afectaran ni crearan risc per a l’entorn, persones ni béns. A la realització de les proves podran assistir els tècnics que designi l’Ajuntament.

 

Quart.- Traslladar el present acord als interessats per al seu coneixement i efectes oportuns, advertint-los que, transcorreguts tres mesos comptats a partir de rebre la notificació del present acord, sense que s’hagi comunicat a aquest Ajuntament que s’ha efectuat correctament la instal·lació de l’activitat, caducarà l’expedient i, per tant, s’arxivaran les actuacions, de conformitat amb el que disposa l’article 92.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, sense perjudici de les actuacions administratives que correspongui emprendre en els supòsits d’obertura de l’activitat sense haver obtingut l’esmentada Acta de Control Inicial favorable.

 

PUNT 4t.- Activitats-AIM-002185/2007.- Vist l’expedient incoat a instància de FERRERI Y MORENO ABOGADOS SL, representada per la senyora Ma Isabel Moreno Morales, sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat de despatx d'advocats, situada a PT DE MERCÈ RODOREDA,    3 BX 03 i 04, d’aquesta ciutat.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 8-11-2007.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, permís municipal ambiental a FERRERI Y MORENO ABOGADOS SL, amb CIF B-64253784, representada per la senyora Ma Isabel Moreno Morales, per a l’obertura d'una activitat de despatx d'advocats, situada a PT DE MERCÈ RODOREDA, 3 BX 03 i 04, d’aquesta ciutat, condicionat a les prescripcions següents:

 

- Legalització davant els Serveis d’Indústria de la Generalitat de Catalunya de totes les instal·lacions subjectes a reglamentació de seguretat industrial (instal·lació elèctrica).

 

- Justificants del grau de reacció al foc dels materials d’interiors (falsos sostres, revestiments, materials de instal·lacions, etc.) d’acord amb l’article 4 Reacció al foc dels elements constructius, decoratius i de mobiliari del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació mitjançant:

- Marca de conformitat a normes UNE.

- Segell.

- Informes d’assaigs segons normes UNE.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora dels sistemes de protecció contra incendis, signat pel tècnic facultatiu corresponent conforme aquestes s’ajusten a les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93) i  a l’apartat SI del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Els mitjans d’evacuació s’hauran de senyalitzar correctament d’acord als articles 2 Senyalització de les instal·lacions manuals de protecció contra incendis i article 7 Senyalització dels medis d’evacuació del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Tots els desnivells garantiran el compliment de l’article 4 Escales i rampes de la secció SU 1 Seguretat front al risc de caigudes del document bàsic SU Seguretat d’utilització del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Tot el vidriat exterior haurà de garantir el compliment de l’article 1.3 Impacte amb elements fràgils de la secció SU 2 Seguretat front el risc d’impacte document bàsic SU Seguretat d’utilització del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Tots els banys i cambres higièniques si tenen sistema de bloqueig des de l’interior, hauran de tenir un sistema de desbloqueig des de l’exterior.

 

- Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció contra sorolls.

 

- S’haurà de preveure un sistema d’emmagatzematge diferenciat dels residus (paper i cartró lligat, i plàstic) que permetin lliurar-los correctament.

 

- Els serveis higiènics hauran d’estar dotats ventilació ja sigui directa o forçada.

 

- Cal complir la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

- S’ha de col·locar, en lloc ben visible de l’entrada de l’establiment, un rètol que informi de la prohibició de fumar.

 

- Compliment de les mesures proposades pel peticionari al projecte i a la documentació presentada.

 

- Contractació d’una pòlissa d’assegurances que cobreixi el risc de responsabilitat civil en cas de sinistre.

 

Segon.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 2977,20 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 657577 / 0.

 

Tercer.- El present permís municipal queda subjecte al procediment de control periòdic cada vuit anys, control que haurà de sol·licitar el mateix titular de l’activitat, així com al procediment de revisió quan concorrin algunes de les causes previstes legalment.

 

L’activitat de referència no podrà exercir-se o funcionar fins que els Serveis Municipals corresponents hagin efectuat l’actuació de control previ per tal de comprovar que s’han complert correctament les prescripcions imposades i les mesures correctores proposades i emetin la corresponent Acta de Control Inicial favorable.

 

Per obtenir l’esmentada acta, el peticionari l’haurà de sol·licitar per escrit, en un termini màxim de 30 dies comptats a partir del dia que rebi la notificació del present acord, i hi haurà d’adjuntar Certificat del tècnic director de l’execució del projecte, conforme les obres i instal·lacions s’adapten al projecte presentat i les mesures correctores indicades pels Serveis Municipals també han estat adoptades correctament. L’esmentat Certificat haurà d’estar visat pel Col·legi professional corresponent.

 

En el supòsit que, abans de demanar la visita de comprovació, s’hagin de fer les proves per verificar el funcionament de màquines o instal·lacions, el titular haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament per escrit i amb 5 dies d’antelació, explicitant la durada i les mesures adoptades per garantir que aquestes proves no afectaran ni crearan risc per a l’entorn, persones ni béns. A la realització de les proves podran assistir els tècnics que designi l’Ajuntament.

 

Quart.- Traslladar el present acord als interessats, advertint-los que, transcorreguts tres mesos comptats a partir de rebre la notificació del present acord, sense que s’hagi comunicat a aquest Ajuntament que s’ha efectuat correctament la instal·lació de l’activitat, caducarà l’expedient i, per tant, s’arxivaran les actuacions, de conformitat amb el que disposa l’article 92.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, sense perjudici de les actuacions administratives que correspongui emprendre en els supòsits d’obertura de l’activitat sense haver obtingut l’esmentada Acta de Control Inicial favorable.

 

PUNT 4t.- Activitats-AIM-005019/2007.- Vist l’expedient incoat a instància de TENIMNENS SL, representada per la senyora Isabel González Mancera sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat de centre d'educació infantil de 0 a 3 anys (llar d'infants) , situada a AV DE LA CONSTITUCIÓ,  380, d’aquesta ciutat.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 8-11-2007.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, permís municipal ambiental a TENIMNENS SL, amb NIF B-64480742, representada per la senyora Isabel González Mancera, per a l’obertura d'una activitat de centre d'educació infantil de 0 a 3 anys (llar d'infants), situada a AV DE LA CONSTITUCIÓ, 380, d’aquesta ciutat, condicionat a les prescripcions següents:

 

- Legalització davant els Serveis d’Indústria de la Generalitat de Catalunya de totes les instal·lacions subjectes a reglamentació de seguretat industrial (instal·lació elèctrica, climatització, receptora de gas i A.C.S.).

 

- El pas de canonades i conductes pel forjat i parets de sectorització haurà de garantir el compliment de l’apartat SI 1-6 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.`

 

- Els mecanismes elèctrics hauran d’estar a una alçada mínima de 1,60 m.

 

- Es disposarà d’aigua calenta amb limitador de temperatura màxima fixat a 45ºC.

Els diferents radiadors hauran d’estar protegits de l’abastament dels nens.

- Justificants del grau de reacció al foc dels materials d’interiors (falsos sostres, revestiments, materials de instal·lacions, etc.) d’acord amb l’article 4 Reacció al foc dels elements constructius, decoratius i de mobiliari del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació mitjançant:

- Marca de conformitat a normes UNE.

- Segell.

- Informes d’assaigs segons normes UNE.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora dels sistemes de protecció contra incendis, signat pel tècnic facultatiu corresponent, conforme aquestes s’ajusten a les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93) i  a l’apartat SI del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Compliment de l’article 6 Portes situades en recorreguts d’evacuació de la secció SI 3-6 del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Els mitjans d’evacuació s’hauran de senyalitzar correctament d’acord als articles 2 Senyalització de les instal·lacions manuals de protecció contra incendis i article 7 Senyalització dels medis d’evacuació del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- L’activitat haurà de presentar pla d’emergència i evacuació.

 

- El mobiliari serà de superfície no porosa amb angles arrodonits i sense sortints.

 

- Tots els desnivells garantiran el compliment de l’article 4 Escales i rampes de la secció SU 1 Seguretat front al risc de caigudes del document bàsic SU Seguretat d’utilització del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Tot el vidriat exterior haurà de garantir el compliment de l’article 1.3 Impacte amb elements fràgils de la secció SU 2 Seguretat front el risc d’impacte document bàsic SU Seguretat d’utilització del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Tots els banys i cambres higièniques si tenen sistema de bloqueig des de l’interior, hauran de tenir un sistema de desbloqueig des de l’exterior.

 

- Es disposarà de farmaciola fora de l’abast dels nens, a una alçada màxima de 1,20 metres amb material de cura i mèdic.

 

- L’abatiment de les portes garantirà una protecció antipinza-dits.

 

- Zona de seguretat en les aules fins a 1,20 m.

 

- Les joguines hauran de ser atraumàtiques, inestellables, atòxiques, rentables i inempassables.

 

- El sistema d’extracció de fums haurà d’estar dotat de filtres metàl·lics per a la retenció de greixos.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora del compliment de les especificacions de la norma UNE-EN 12101-3: 2002 ‘Especificaciones para aireadores extractores de humos y calor mecánicos’ i haurà de tenir una classificació F400 90.

 

- El conducte xemeneia haurà de complir l’article SI 1-4 del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

 

- Certificat de l’empresa instal·ladora de l’estanquitat del conducte xemeneia i compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció de l’atmosfera respecte a alçades, filtres i condicions de barret.

 

- Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció contra sorolls.

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’exterior :

- Dia : 60 dB(A)

- Nit : 50 dB(A)

 

- Límits dels valors d’immissió sonora a l’interior :

- Dia : 30 dB(A)

- Nit : 25 dB(A)

 

- Els residus especials s’hauran de tractar amb empresa gestora homologada.

 

- S’haurà de preveure un sistema d’emmagatzematge diferenciat dels residus (vidre, paper, cartró lligat, envasos, matèria orgànica...) que permetin lliurar-los correctament.

 

- S’haurà de complir amb les prescripcions de les següents normatives sectorials:

 

- Compliment del RD 282/2006, de 4 de juliols, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil i els requisits dels centres.

- L’obertura del Centre requerirà l’autorització administrativa del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

 

- A les aules d’infants de 2 a 3 anys, la zona de serveis ha d’estar dotada d’un sistema d’extracció que impedeixi que les pudors passin a l’aula, en cas contrari hauran d’estar totalment aïllats i independitzats.

 

- Com a Servei de cuina i menjador

 

- A les aules d’infants de 0 a 1 anys, ha d’haver una zona de preparació de biberons (ha de disposar de: taulell de mida suficient per manipular, punt d’aigua calenta i freda, Escalfador o microones i refrigerador) que no pot estar compartida amb la de canvi de bolquers. En el cas de que es preparin a la cuina, ha d’haver un espai independent de la resta, amb taulell i microones.

 

- Cal complir el Reial decret 3484/2000, de 29 de desembre, sobre normes d’higiene per l’elaboració i comerç de menjars preparats i el Reglament CE 852/2004, de 29 d’abril, relatiu a la higiene dels productes alimentaris. En conjunt cal tenir en compte:

 

- S’ha de redactar i implantar un programa d’autocontrol que inclogui els apartats:

- Cal fer control diari i registre escrit de temperatures dels aparells de manteniment dels aliments i dels plats preparats.

- Cal fer control diari i registre escrit del nivell de clor lliure de l’aigua.

- S’ha de redactar un pla de neteja i desinfecció de totes les instal·lacions i estris.

- S’ha de disposar d’un pla de control de plagues i animals indesitjables realitzat per empresa autoritzada.

- S’ha de tenir un pla de formació i capacitació del personal manipulador, per la qual cosa hauran de disposar de certificat de formació sanitària impartida per centre homologat.

- Cal tenir un pla de control de proveïdor i de control de les matèries primeres.

 

- A la cuina haurà d’haver-hi rentamans, d’ús exclusiu per higiene de mans dels manipuladors, dotat d’aixeta d’acció no manual (no s’admet cap tipus de palanca o monocomandament), aigua potable freda i calenta i amb els accessoris necessaris que són: dispensador de sabó líquid, eixugamans d’un sol ús i raspall d’ungles.

 

- Ha d’haver rentavaixelles.

 

- Tots els aparells de manteniment de matèries primeres i plats cuinats hauran de tenir termòmetre fàcilment visible.

 

- Totes les superfícies i estris de treball hauran de ser material impermeable, de fàcil neteja i desinfecció, per la qual cosa no s’accepten superfícies i estris de fusta.

 

- La il·luminació de cuina, magatzems, menjadors i aparells de manteniment de matèries primeres i plats cuinats hauran d’estar protegits per evitar trencaments.

 

- Els contenidors de residus hauran d’estar tapats i ser d’obertura a pedal.

 

- Els productes i els estris de neteja i desinfecció hauran d’estar correctament identificats i ficats en armari o similar.

 

- S’ha de guardar una mostra del menú, almenys 2 dies i es recomana una setmana.

 

- Cal complir el Reial decret 202/2000, d’11 de febrer, que estableix les normes relatives als manipuladors d’aliments. En especial:

- El personal ha de vestir uniforme exclusiu per la feina, incloent protecció del cabell.

- S’ha de mantenir la màxima pulcritud i evitar comportaments no higiènics.

- Ha d’haver vestuari o un lloc de canvi de roba que haurà de tenir taquilles.

 

- Altres:

 

- Cal complir la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

- S’ha de col·locar, en lloc ben visible de l’entrada de l’establiment, un rètol que informi als clients de la prohibició de fumar.

 

- Cal complir el Reial decret 865/2003, de 4 de juliol i el Decret 352/2004, de 27 de juliol, de criteris i condicions higienicosanitàries per a la prevenció i el control de la legionel·losi. En concret:

- S’ha de tenir un programa d’autocontrol del sistema d’aigua calenta sanitària, en el qual s’indiqui quin és el mètode de control preventiu de legionel·losi i qui és el responsable de la seva realització.

 

- Cal complir el Decret 70/2003, de 4 de març, sobre regulació dels fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis. En concret:

- S’han de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients i ha d’haver, col·locat en un lloc ben visible, un rètol que informi als clients de la seva tinença.

 

- Cal complir les següents característiques estructurals:

- Els llums han d’estar protegits per elements translúcids.

- Ha d’haver calefacció i els aparells han d’estar protegits. La temperatura normal serà de 18ºC a 20ºC. L’aigua calenta ha de tenir la temperatura regulada.

- El terra ha de ser amortidor i les parets, fins a 1,20m com a mínim, han         d’estar revestides de material amortidor, no porós i no tòxic.

- No ha d’haver-hi cap objecte ni estructura perillosa fins una alçada, com a mínim d’1,20m d’alçada.

- Les portes han de tenir protecció anti-pinçaments i protegides com a mínim, f