ACTA DE SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

 

Identificació de la sessió

Núm.:          26/2008

Caràcter:      Ordinària, 1a convocatòria

Data:           24 de juliol de 2008

Horari:         de 18:02 a 18:23  hores

Lloc:            Sala de Juntes ubicada al Cr. Doctor Trueta 26-28,  3a planta.

 

Hi assisteixen:

 

Antonio Padilla Reche                          Alcalde-President

Pedro Sanz Sánchez                            1r Tinent d’alcalde

María del Mar Latorre Rodríguez           2a Tinenta d’alcalde

Anna Maria Pérez Fernández                3a Tinenta d’alcalde

Joan L          luís Amigó Carbonell                 4t Tinent d’alcalde

Joan Sau i Pagès                                 5è Tinent d’alcalde

Santiago Barona i Garcia                      6è Tinent d’alcalde

María Miranda Cuervas                        7a Tinenta d’alcalde

 

Observadors/es:

Antonio Serrano Martínez

Ramón Morera Castell

Núria Milà i Gonzalo

Joaquim Ibars Martínez

Ruth Ortega de la Fuente

Lourdes Carreras Gallardo

Candela López Tagliafico

 

Han excusat l’absència els observadors/es següents:

 

Ma Carme Sánchez Martín

 

Actua de secretari el senyor José Antonio Andrés Hernández, secretari general de la Corporació Municipal, qui estén la present acta, i assisteix la tresorera municipal, senyora Joana Miralles Jordà.

 

Constatada l'existència de quòrum legal per a la seva vàlida celebració en primera convocatòria, el President obre la sessió, d'acord amb l'ordre del dia de la convocatòria i de la manera següent:

 

 

 

PUNT 1r.-   APROVACIÓ DE L'ESBORRANY DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR.

 

Es dóna per llegit l'esborrany de l'acta de la sessió anterior de la Junta de Govern Local, celebrada en primera convocatòria el dia 17 de juliol de 2008, el qual s’aprova per unanimitat amb les esmenes següents:

 

A la pàgina 48, punt 1è, 2) on diu “Asoc. de padres de alumnos del col·legi Frangoal, G-63729313”, ha de dir “Asoc. de padres de alumnos del col·legi Frangoal,

G-088531012”.

 

A la pàgina 49, punt 1è 13), on diu "Ass. Educativa Joggi Dalmar, Q-2866001-G", ha de dir "Ass. Educativa Joggi Dalmar, G-63271787".

 

 

 

PUNT 2n.-   DISPOSICIONS OFICIALS I COMUNICACIONS REBUDES.

 

-         Ordre INT/2058/2008, de 14 de juliol, (BOE núm. 170 de 15 de juliol), per la qual es modifica l’Ordre del Ministeri de l’Interior de 7 de febrer de 1997, per la qual es regula la Targeta d’Estrangers (NIE).

 

-         Ordre ASC/344/2008, de 14 de juliol, (DOGC núm. 5174, de 16 de juliol), per la qual es regula la prestació econòmica d’assistència personal i s’amplia el nivell de protecció del Sistema Català d’Autonomia i Atenció a la Dependència (SCAAD).

 

-         Llei 8/2008, de 10 de juliol, (DOGC núm. 5175 de 17 de juliol), de finançament de les infraestructures de gestió dels residus i dels cànons sobre la disposició del rebuig dels residus.

 

-         Llei 9/2008, del 10 de juliol, (DOGC núm. 5175, de 17 de juliol), de modificació de la Llei 6/1993, de 15 de juliol, reguladora dels residus.

 

-         Llei 10/2008, del 10 de juliol, (DOGC núm. 5175, de 17 de juliol), del llibre quart del Codi civil de Catalunya, relatiu a les successions.

 

-         Moció aprovada pel Ple de l’ajuntament de Sant Just Desvern en sessió del 26/06/2008, en què es demana un traçat de la prolongació de la línia  de metro L3 que s’adeqüi a la diversitat de necessitats del municipi i la Comarca.

 

 

-         Ordre EDU/351/2008, de 10 de juliol, (DOGC núm 5177, de 21 de juliol), per la qual es creen, se suprimeixen, es fusionen i es modifica l’àmbit territorial de diversos serveis educatius del Departament d’Educació.

 

-         Acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, de 3/07/2008, pel qual s’aprova la concessió d’ajuts en el marc de les bases i del Catàleg de serveis i activitats 2008 del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011.

 

 

 

PUNT 3r.-      APROVACIÓ DE LA RELACIÓ DE FACTURES NÚM. 24/2008.

 

VISTA la relació adjunta, confeccionada per la UI de Comptabilitat, i que conté les obligacions reconegudes provisionalment a aprovar.

 

ATÈS que en tots els supòsits s’acompleixen els requisits exigits per les Bases d’Execució del Pressupost i es disposa de suficient consignació pressupostària.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest ajuntament de 21 de juny de 2007 i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007, per unanimitat.

 

A C O R D A :

 

Aprovar el reconeixement definitiu de les obligacions incloses en la relació adjunta de factures núm. 24/2008, de data 21 de juliol de 2008, per import net total de 619.675,68 euros.

 

 

 

PUNT 4t.-      RATIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ DE L’ALCALDIA DE 27 DE JUNY DE 2008 D’APROVACIÓ DE CERTIFICACIÓ D’OBRA.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest ajuntament de 21 de juny de 2007 i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007, per unanimitat.

 

A C O R D A :

 

Ratificar la resolució de l’alcaldia de 27 de juny de 2007, d’aprovació de certificació d’obra, el text íntegre de la qual és el que segueix:

 

VISTA la certificació d’obra el detall de la qual figura en la part dispositiva.

 

ATÈS que disposa del vistiplau dels Serveis Tècnics Municipals i de suficient consignació pressupostària en les partides que, així mateix, s’indiquen,

 

En virtut de les facultats que m'atribueix la legislació de Règim local vigent,

Cuadro de texto: ADN-Proposta Comptabilitat APROVACIÓ FACTURES

R E S O L C :

 

Primer.- Aprovar les certificacions següents, reconeixent-ne l’obligació del seu pagament:

Obra: “CONDICIONAMENT DE VORERES A L’AV. CONSTITUCIÓ DES DEL C/ DE LA FONT FINS EL NÚM. 258” (Cert. Núm. 3)

Adjudicatari: EXCAVACIONES Y OBRAS LAFRANJA, SL.

Import adjudicat:                               301.082,90 €

Import incr. s/amidaments teòrics         23.025,03 €

Import certificat:                                120.409,95 €

Import pendent:                                          0,00

Import total certificat:                         324.107,93 €

 

Segon.- Sotmetre aquesta Resolució a ratificació de la Junta de Govern Local.”

 

 

 

PUNT 5è.-     APROVACIÓ INICIAL DE L’ESTUDI DE VIABILITAT DEL DESENVOLUPAMENT DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ D’OBRA PÚBLICA PER LA CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ D’HABITATGES PROTEGITS DE LLOGUER PER A JOVES I GENT GRAN.

 

Vist l’estudi de viabilitat presentat amb data 21 de juliol de 2008 per l’empresa IMSA HABITATGE SOCIAL, SL., adjudicatària del contracte de concessió d’obra pública per la construcció i explotació d’habitatges protegits de lloguer per a joves i gent gran, a realitzar en l’illa de propietat municipal delimitada pel carrer General Palafox, Ronda Ramón Otero Pedrayo i carrers Església i Mollet, formalitzat amb data 12 de juny de 2008.

 

Atès que en data 1 de juliol de 2008 es va formalitzar l’acte d’inici de les activitats que conformen el contracte de concessió d’obra pública esmentat per part de la Comissió de Seguiment, nomenada per decret d’Alcaldia de 23 de juny anterior, en la que, entre altres aspectes, s’indicava que abans del dia 6 d’agost de 2008 es presentaria l’estudi de viabilitat.

 

Atès l’informe favorable emès amb data 21 de juliol de 2008 pels tres representants tècnics de l’Ajuntament en la Comissió de Seguiment, en el sentit de que l’estudi de viabilitat presentat compleix totes les determinacions que explicita l’article 227 i concordants del tex refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques,  en la redacció donada per la Llei 13/2003, de 23 de maig, reguladora del contracte de concessió d’obres públiques, i també els plecs de condicions del contracte, proposant-se la seva aprovació inicial i informació pública corresponent per part de l’òrgan municipal competent.

 

Atès que l’adopció d’aquest acord és competència d’aquesta Junta de Govern, en virtut de la delegació acordada pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 24 d’abril de 2008.

 

La Junta de Govern Local, per unanimitat.

 

 

A C O R D A :

 

Primer.- Aprovar inicialment l’estudi de viabilitat presentat per l’empresa IMSA HABITATGE SOCIAL, SL, pel desenvolupament del contracte de concessió d’obra pública per la construcció i explotació d’habitatges protegits de lloguer per a joves i gent gran, a realitzar en l’illa de propietat municipal delimitada pel carrer General Palafox, Ronda Ramón Otero Pedrayo i carrers Església i Mollet, de Castelldefels

 

Segon.-  Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes, mitjançant anunci que s’inserirà en el Butlletí Oficial de la Província, tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en la Web Municipal, quedant l’expedient a disposició de qualsevol interessat que vulgui examinar-lo en la planta tercera del Nou Edifici Consistorial.

 

En cas de que no es produeixi cap al·legació o reclamació, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva sense necessitat d’ulterior acord de la Corporació

 

 

 

PUNT 6è.-     DONAR COMPTE DE SENTÈNCIES RECURSOS CONTENCIOSOS INTERPOSATS EN REFERÈNCIA A CONTRIBUCIONS ESPECIALS OBRES URBANITZACIÓ SECTOR BAIXADOR DE LA PLATJA.

 

VISTES les diverses sentències que tot seguit es detallen, recaigudes en recursos contenciosos interposats en referència a les “Contribucions Especials per les Obres d’Urbanització del Sector Baixador de la Platja de Castelldefels”:

 

·        Procediment Ordinari 616/2006, Secció A, en recurs interposat per la contribuent senyora Lucia Sadaba Pardo: la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13 de Barcelona declara la inadmissibilitat del recurs quan a la impugnació indirecta de l’acord d‘imposició i ordenació de les contribucions especials, en base al disposat pels articles 21.1, 28 i 69.c) de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, declarant que la notificació tramesa per l’Ajuntament tenia una doble condició (notificació de l’aprovació definitiva de l’expedient d’imposició i ordenació i notificació d’una liquidació provisional), i per tractar-se d’actes ferms i consentits.

·        Recurs d’apel·lació núm. 27/2008, interposat per la Sra. Cristina Roca Planas contra la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 5 de Barcelona en recurs ordinari núm. 554/2006, que declarava la inadmissibilitat del recurs per haver-se interposat contra un acte no susceptible d’impugnació, per extemporaneïtat, sense efectuar condemna en costes. La Secció Primera de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya desestima el recurs d’apel·lació i confirma aquesta sentència, sense imposició expressa de costes.

 

ATÈS que l’Ajuntament, pels supòsits en que les sentències recaigudes siguin desfavorables, vol defensar els seus drets i l’igualtat de tracte per a tots els afectats fins al final, i, en aquest sentit ha manifestat la voluntat d’interposar recurs d’apel·lació en tots aquests supòsits, mitjançant acord d’aquesta Junta de Govern Local de data 24/01/2008.

 

La Junta de Govern Local, per unanimitat.

 

A C O R D A :

 

PRIMER.- Donar-se per assabentada de les sentències referides en la part expositiva.

 

SEGON.- Notificar aquest acord a Bufet Garrigosa, Advocats Associats i a la procuradors, Sra. Asunción Vila Ripoll.

 

TERCER.- Comunicar-lo així mateix a l’ORGT de la Diputació de Barcelona.

 

 

 

PUNT 7è.-     ATORGAMENT DE SUBVENCIONS DESTINADES AL SUPORT DEL COMERÇ URBÀ A LA CIUTAT DE CASTELLDEFELS, PER A L’ANY 2008.

 

Atès que aquesta de Junta de Govern Local, en sessió de data 13 de març de 2008, va aprovar les Bases específiques per a la convocatòria i atorgament de les subvencions destinades al suport del comerç urbà a la ciutat de Castelldefels, per a l’any 2008, les quals van ser publicades al BOP núm. 73, del dia 25 de març de 2008.

 

Atès que dins del termini establert es van presentar les sol·licituds següents:

 

Federació de Comerç de Castelldefels, que sol·licita  un total de 36.775 euros.

 

Vista la proposta formulada per la Comissió Qualificadora, segons resulta de l’acta de data 17 de juliol de 2008.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides per l’alcaldia mitjançant Decret de 21 de juny  de 2007, per unanimitat.

 

A C O R D A :

 

Primer.- Atorgar a la FEDERACIÓ DE COMERÇ DE CASTELLDEFELS, CIF G-62014428, una subvenció per als projectes:

 

Projecte 1:Despeses de lloguer i manteniment local:

 

-         Cost total de l’activitat.......................................................12.000€

-         Cost Subvencionable de l’activitat ......................................12.000€

-         Import total atorgat ............................................................6.000€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total .......................50%

 

Projecte 2: Desfilada de Moda

 

-         Cost total de l’activitat................................................. ......3.500€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .......................................3.500€

-         Import total atorgat ...........................................................1.400€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total .......................40%

 

Projecte 3: Edició “Guia de Comerç i Serveis de  Castelldefels”

 

-         Cost total de l’activitat.................................................. ...18.000€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .....................................18.000€

-         Import total atorgat ..........................................................6.625€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total ...................36,80%

 

Projecte 4: Senyalització Comercial

 

-         Cost total de l’activitat.................................................. .....6.000€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .......................................6.000€

-         Import total atorgat ...........................................................3.000€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total ......................50 %

 

Projecte 5: Campanya Dinamitzadora Nadal 2008-09

 

-         Cost total de l’activitat.................................................. ...16.000€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .....................................16.000€

-         Import total atorgat ..........................................................8.000€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total .......................50%

 

Projecte 6: Campanya “Els comerços de Castelldefels et conviden a sopar”

 

-         Cost total de l’activitat ................................................. .......3.500€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .........................................3.500€

-         Import total atorgat .............................................................1.750€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total .........................50%

 

Projecte 7: Reformes Local

-         Cost total del projecte ..................................................... 20.000€

-         Cost Subvencionable de l’activitat .......................................6.450€

-         Import total atorgat ...........................................................3.225€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total ........................50%

 

La possibilitat prevista a l’art. 9 de les Bases específiques per a la convocatòria i atorgament de les subvencions destinades a al suport del comerç urbà a la ciutat de Castelldefels, per a l’any 2008, que contempla el pagament de 50% de la subvenció posteriorment a l’acceptació formal per part de l’entitat beneficiària, no es farà efectiva, pel que fa referència al projecte 7, fins que l’entitat aporti la corresponent llicència municipal d’obres per a la realització de les obres previstes. 

Així mateix, el 50% restant corresponent a aquest projecte (7) es farà efectiu, un cop el projecte es justifiqui i es realitzi una inspecció tècnica municipal que confirmi la finalització de les obres previstes.

 

Segon.- Aprovar la despesa corresponent, per l’import de 30.000 €, amb càrrec a la partida 62.324.48901 del Pressupost Municipal vigent.

 

Tercer.- L’entitat beneficiària de la subvenció haurà d’acceptar-la formalment en el termini màxim de trenta dies hàbils a comptar des de la seva notificació, mitjançant el model normalitzat establert.

 

Quart.- Traslladar el present acord a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

 

PUNT 8è.-     APROVACIÓ DE L’ADDENDA AL  CONVENI DE COL·LABORACIÓ SIGNAT EL 12 DE SETEMBRE DE 2005 AMB ELS SENYORS RAMÓN CASADO MONCLÚS, JOAQUIM BELLMUNT BARBARÀ, JOSÉ ORIOLA MADURELL I FRANCISCO PORQUERAS MESTRES, PER A L’ORGANITZACIÓ DEL RAL·LI DE CASTELLDEFELS DE COTXES ANTICS A L’ANY 2008.

 

Vist que els dies 6,7,8,9 i 10 de setembre d’enguany es celebrarà el VIII Rl·li de Cotxes Antics de Castelldefels, organitzat per Ramon Casado, Joaquím Bellmunt., José Oriola i Francisco Porqueras, com a coordinador.

 

Atesa la conveniència i oportunitat de subscriure una nova addenda, per a l’any 2008, del conveni de col·laboració signat el 12.09.2005 entre aquest Ajuntament i els senyors abans esmentats, per a l’organització del Ral·li de Castelldefels de cotxes antics, amb la finalitat de fomentar les activitats de promoció d’aquesta ciutat.

 

Atès que l’article 11.1.e) de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Castelldefels estableix que les subvencions municipals podran otorgar-se directament, no essent preceptives ni la concurrència competitiva ni la publicitat, en aquells supòsits que, com en el present, s’acreditin raons degudament justificades que dificultin la seva convocatòria pública mitjançant concurrència competitiva.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides per l’alcaldia mitjançant Decret de 21 de juny de 2007, per unanimitat.

 

A C O R D A :

 

Primer.- Aprovar l’addenda del conveni de col·laboració amb els senyors Ramon Casado, Joaquim Bellmunt, Jose Oriola i Francisco Porqueras (coordinador), per a la realització  del VIII Ral.li de Castelldefels de Cotxes Antics.

 

Segon.- Atorgar una subvenció de 15.000.-€ als senyors Ramon Casado, Joaquim Bellmunt, Jose Oriola i Francisco Porqueras (coordinador), NIF núm. 40608843-C, amb càrrec a la partida 11.111.489.01 del pressupost vigent, destinada a l’organització del VIII Ral·li de Castelldefels de Cotxes Antics, d’acord amb el detall següent:

 

-         Cost total de l’activitat subvencionada...................... 79.720,-€

-         Cost Subvencionable de l’activitat ........................... 15.000,-€

-         Import total atorgat ............................................ ...15.000,-€

-         Percentatge de la subvenció sobre el cost total........ .... 18,8 %

 

Tercer.-La persona beneficiaria de la subvenció haurà de justificar, abans de 31 de març de 2009, la realització de l’activitat subvencionada, i el seu cost; aportant factures i altres justificants de les despeses  efectuades, els quals hauran de contenir tots els requisits legals que estableix la normativa vigent aplicable.

 

Quart.- Facultar el Sr. Alcalde-President, per a la signatura de l’addenda aprovada.

 

 

 

PUNT 9è.-     LLICÈNCIES AMBIENTALS AIM

 

Activitats-AIM-000929/2008.- Vist l’expedient incoat a instància de MERCADONA SA, representada per la senyora Yolanda Escribano Muñoz, de sol·licitud de llicència municipal ambiental de legalització de modificacions substancials i adequació al règim de llicència ambiental d'una activitat de supermercat, situada a PT DE MERCÈ RODOREDA, 9, d’aquesta ciutat.

 

Atès que l’activitat de referència disposava de llicència d’obertura concedida per acord de la Comissió de Govern Municipal, de data 22-02-2000.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents i de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat de Catalunya.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 10-07-2008.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província