ACTA DE SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

Identificació de la sessió

Núm.:          8/2009

Caràcter:      Ordinària, 1a convocatòria

Data:           26 de febrer de 2009

Horari:         de 18:04 a 18:18 hores

Lloc:            Sala de Juntes ubicada al Cr. Doctor Trueta 26-28,  3a planta.

 

Hi assisteixen:

 

Antonio Padilla Reche                          Alcalde-President

Pedro Sanz Sánchez                            1r Tinent d’alcalde

María del Mar Latorre Rodríguez           2a Tinenta d’alcalde

Anna Maria Pérez Fernández                3a Tinenta d’alcalde

Joan Lluís Amigó Carbonell                  4t Tinent d’alcalde

Joan Sau i Pagès                                 5è Tinent d’alcalde

Santiago Barona i Garcia                      6è Tinent d’alcalde

María Miranda Cuervas                        7a Tinenta d’alcalde

 

Observadors/es:

 

Ma Carme Sánchez Martín

Antonio Serrano Martínez

Ramon Morera Castell

Joaquim Ibars Martínez

Ruth Ortega de la Fuente

 

Han excusat l’absència els observadors/es següents:

 

Núria Milà i Gonzalo

Lourdes Carreras Gallardo

Candela López Tagliafico

 

 

Actua de secretari el senyor José Antonio Andrés Hernández, secretari general de la Corporació Municipal, qui estén la present acta, i assisteix l'interventor municipal, senyor José Luis Iranzo Sancho.

 

Constatada l'existència de quòrum legal per a la seva vàlida celebració en primera convocatòria, la Presidència obre la sessió, d'acord amb l'ordre del dia de la convocatòria i de la manera següent:

 

 

PUNT 1r.-   APROVACIÓ DE L'ESBORRANY DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR.

 

Es dóna per llegit l'esborrany de l'acta de la sessió anterior de la Junta de Govern Local, celebrada en primera convocatòria el dia 19 de febrer de 2009, el qual s’aprova per unanimitat.

 

 

PUNT 2n.-   DISPOSICIONS OFICIALS I COMUNICACIONS REBUDES.

 

 

-         Ordre VCP/43/2009, de 10 de febrer, (DOGC núm. 5320, de 17 de febrer), per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per a iniciatives adreçades a difondre i prestigiar el patrimoni i la identitat de Catalunya i de tots aquells territoris amb els quals comparteix vincles històrics, lingüístics i culturals.

 

-         Llei 1/2009, del 12 de febrer, (DOGC núm. 5321, de 18 de febrer), de l’Autoritat Catalana de la Competència.

 

-         Llei 2/2009, del 12 de febrer, (DOGC núm. 5321, de 18 de febrer), del Consell de Garanties Estatutàries.

 

-         Resolució PRE/319/2009, de 9 de gener, (DOGC núm. 5322, de 19 de febrer), per la qual es fixen els imports de la prestació econòmica bàsica i dels complements per membre addicional de la renda mínima d’inserció per a l’any 2009, així com els ajuts complementaris.

 

-         Instrucció 1/2009, de 10 de febrer, (DOGC núm. 5322, de 19 de febrer), sobre el tractament de dades de caràcter personal mitjançant càmeres amb fins de videovigilància.

 

-         Resolució SLT/327/2009, de 10 de febrer, (DOGC núm. 5322, de 19 de febrer), per la qual es convoca concurs públic per a la concessió de subvencions a entitats de caràcter no lucratiu per al finançament d’activitats adreçades al foment i al suport de la salut corresponents a l’any 2009.

 

-         Edicte de 17 de febrer de 2009, (DOGC núm. 5323, de 20 de febrer), d’informació pública de l’Avantprojecte de llei de consultes populars per via de referèndum de Catalunya.

 

 

-         Resolució JUS/260/2009, de 3 de febrer, (DOGC núm. 5319, de 16 de febrer), per la qual s’atorguen subvencions als ajuntaments dels municipis de Catalunya on hi ha jutjat de pau.

 

-         Resolució IUE/280/2009, de 3 de febrer, (DOGC núm. 5320, de 17 de febrer), per la qual s’aprova definitivament la relació de béns i drets afectats per l’expropiació dels sòls situats a la cantonada formada pel carrer Barcelona i el Passeig del Pitort.

 

-         Resolució VCP/293/2009, de 5 de febrer, (DOGC núm. 5320, de 17 de febrer), de publicació de les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a impulsar projectes a iniciativa dels ens locals que tinguin com a objectius la sensibilització i difusió en l’àmbit de la solidaritat internacional, la cooperació al desenvolupament i les relacions Nord-Sud, dirigida la ciutadania del seu territori, i s’obre la convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds per a l’any 2009.

 

-         Acord de l’Assemblea de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, de data 29 de gener de 2009, pel qual s’aproven inicialment els Estatuts i constitució del Consorci Àrea Metropolitana de Barcelona, (r.e. 2483 de 4.02.2009).

 

-         Resolució VCP/318/2009, de 12 de febrer, (DOGC núm. 5322, de 19 de febrer), per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de les subvencions per al desplegament del Pla Esport contra les Desigualtats corresponents al Programa F, que figura en les bases reguladores aprovades per la Resolució VCP/3419/2007, de 8 de novembre, per a l’any 2009.

 

-         Escrit del President de la Diputació, de data 12 de febrer de 2009, en què comunica la creació d’un programa d’assistència en l’àmbit urbà i urbanitzable i en camins i vies de la xarxa bàsica de prevenció d’incendis, dirigit als municipis de la comarca del Baix Llobregat afectats pel temporal de vent. (r.e. 3905, de 20.02.09).

 

-         Resolució de 17 de febrer de 2009, (BOE núm. 43, de 19 de febrer), de la Secretaria d’Estat de Cooperació Territorial, per la qual es determinen els requisits de justificació de l’obligació del pagament efectiu de les obres finançades amb càrrec al Fons Estatal d’Inversió Local, segons el disposat pel Reial Decret-llei 9/2008, de 28 de novembre, pel qual es creen un Fons Estatal d’Inversió Local i un Fons Especial de l’Estat per a la Dinamització de l’Economia i l’Ocupació i s’aproven crèdits extraordinaris per atendre el seu finançament.

 

 

PUNT 3r.-      APROVACIÓ DE LA RELACIÓ DE FACTURES NÚM. 06/2009.

 

VISTA la relació adjunta, confeccionada per la UI de Comptabilitat, i que conté les obligacions reconegudes provisionalment a aprovar.

 

ATÈS que en tots els supòsits s’acompleixen els requisits exigits per les Bases d’Execució del Pressupost i es disposa de suficient consignació pressupostària.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest ajuntament de 21 de juny de 2007 i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007, per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Aprovar el reconeixement definitiu de les obligacions incloses en la relació adjunta de factures núm. 06/2009, de data 23 de febrer de 2009, per import net total de 111.345,56 euros.

 

 

PUNT 4t.-       ASSABENTAR DE SENTÈNCIES EN RECURSOS D’APEL·LACIÓ INTERPOSATS EN REFERÈNCIA A CONTRIBUCIONS ESPECIALS PER LES OBRES D’URBANITZACIÓ DEL SECTOR BAIXADOR DE LA PLATJA.

 

VISTES les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que tot seguit es detallen, recaigudes en recursos d’apel·lació interposats contra sentències de recursos contenciosos interposats en referència a les “Contribucions Especials per les Obres d’Urbanització del Sector Baixador de la Platja de Castelldefels”:

 

 

 

La Junta de Govern Local, per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Donar-se per assabentada de les sentències referides en la part expositiva.

 

 

PUNT 5è.-      ASSABENTAR DE SENTÈNCIES EN RECURSOS CONTENCIOSOS INTERPOSATS EN REFERÈNCIA A CONTRIBUCIONS ESPECIALS PER LES OBRES D’URBANITZACIÓ DEL SECTOR BAIXADOR DE LA PLATJA.

 

VISTES les diverses sentències que tot seguit es detallen, recaigudes en recursos contenciosos interposats en referència a les “Contribucions Especials per les Obres d’Urbanització del Sector Baixador de la Platja de Castelldefels”:

 

·        Procediment Ordinari 460/2006-E, en recurs interposat pel senyor J.J.P. la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 6 de Barcelona, d’una banda, declara la inadmissibilitat del recurs quan a la impugnació indirecta de l’acord d’imposició i ordenació de les contribucions especials (Ple 18/12/2001) i, d’altra banda, en acte de rectificació de l’esmentada sentència , estima en part el recurs, per manca de notificació de la quota provisional, anul·lant la resolució impugnada en allò que afecta al recurrent, així com la liquidació definitiva i el conveni referit al mateix, i reconèixer el seu dret al reintegrament dels pagaments a compte, i si escau del definitiu, en el seu dia efectuats, tot ordenant la devolució de les quotes satisfetes amb els corresponents interessos legals, sense especial pronunciament en costes.

 

·        Procediment Ordinari 463/2006, en recurs interposat per la Sra. C.H.P. la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13 de Barcelona declara la inadmissibilitat del recurs tant pel que fa a la impugnació de l’acord d’aprovació de la liquidació definitiva (Ple 29/09/2005) com pel que fa a la impugnació indirecta de l’acord d‘imposició i ordenació de les contribucions especials (Ple 18/12/2001), donat que el previ recurs de reposició ja fou desestimat per extemporaneïtat (en haver-se presentat fora de termini la liquidació definitiva de l’expedient de contribucions especials va esdevenir ferma i consentida) sense efectuar condemna en costes.

 

ATÈS que l’Ajuntament, pels supòsits en que les sentències recaigudes siguin desfavorables, vol defensar els seus drets i la igualtat de tracte per a tots els afectats fins al final i, en aquest sentit ha manifestat la voluntat d’interposar recurs d’apel·lació en tots aquests supòsits, mitjançant acord d’aquesta Junta de Govern Local de data 24/01/2008.

 

La Junta de Govern Local, per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

PRIMER.- Donar-se per assabentada de les sentències referides en la part expositiva.

 

SEGON.- Notificar aquest acord a Bufet Garrigosa, SLP, així com a la Procuradora Sra. A.V.R..

 

TERCER.- Comunicar-lo així mateix a l’ORGT de la Diputació de Barcelona.

 

 

PUNT 6è.-     ADJUDICAR PROVISIONALMENT L’EXECUCIÓ DE LES OBRES DE L’ESTRUCTURA I ELS MURS DE CONTENCIÓ DE L’EDIFICI DESTINAT A PROGRAMES DE POLÍTIQUES ACTIVES D’OCUPACIÓ ANNEX A LA GUAITA.

 

Vista la proposta d’adjudicació provisional de la Mesa de Contractació, del procediment obert per a la contractació de l’execució de les obres de l’estructura i els murs de contenció de l’edifici destinat a programes de polítiques actives d’ocupació annex a La Guaita, reunida en data 16.02.2009, i d’acord amb els criteris de valoració que consten a la clàusula 4 de les administratives particulars, resulta la següent puntuació:

 

 

CRITERIS

DE VALORACIÓ

ESTRUSAL, SL.

SANLYFER

2002, SL.

 

CONSTRUC.   RUDROSA, SA.

 

Valoració econòmica          (50p)

50,00

1,71

11,35

Termini d’execució d’obra   (15p)

15,00

15,00

15,00

Creació d’ocupació             (25p)

0,00

25,00

25,00

Altres millores proposades  (10p)

10,00

4,10

2,50

               TOTAL

75,00

45,81

53,85

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment com a resultat del procediment obert celebrat a aquest efecte, d’acord amb la proposta formulada per la Mesa de Contractació, conforme el que preveu l’article 135.3 de la Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP), el contracte per a l’execució de les obres de l’estructura i els murs de contenció de l’edifici destinat a programes de polítiques actives d’ocupació annex a La Guaita, a favor de l’empresa ESTRUSAL, SL., per un import de 95.057,09 € exclòs l’IVA, i en un termini d’execució de l’obra de 2’5 mesos.

 

Segon.- Requerir l’adjudicatari per tal que en el termini de quinze dies hàbils aporti la documentació i la garantia definitiva d’import 4.752,85 €, segons prescriu l’article 135 de LCSP, fent-li advertiment que de no complir aquest requisit es procedirà a efectuar una nova adjudicació provisional al següent classificat en el procediment.

 

Tercer.- Notificar el present acord a l’adjudicatari i a la resta de participants en la licitació i publicar-ho al perfil de contractant.

 

 

PUNT 7è.-     LLICÈNCIES D’OBERTURA AIM.

 

Activitats-AIM-005678/2006.- Vist l’expedient incoat a instància de F.F.L., sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat de magatzem de motors elèctrics per a tendals i persianes, situada a C/ DE RAFAEL CASANOVA, 27 BX 01, d’aquesta ciutat, així com l’informe favorable emès per la Ponència Tècnica Municipal d’Activitats Classificades celebrada el dia 08-09-2008.

 

Atès que els Serveis Tècnics i Sanitaris Municipals després d’inspeccionar les instal·lacions de l’activitat informen, en data 05-02-2009 i 13-02-2009 respectivament, que s’han adoptat correctament les mesures correctores assenyalades en l’acord de la Junta de Govern del dia 02-10-2008 i han estès la corresponent Acta de control inicial favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, llicència municipal a F.F.L., amb NIF: , per a l’obertura d'una activitat de magatzem de motors elèctrics per a tendals i persianes, situada al carrer C/ DE RAFAEL CASANOVA, 27 BX 01, d’aquesta ciutat.

 

Segon.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 5412,00 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 617720 / 0.

 

Tercer.- Traslladar el present acord als interessats per al seu coneixement i efectes oportuns.

 

PUNT 7è.-  Activitats-AIM-001000/2007.- Vist l’expedient incoat a instància de MONGRILL SCP, representada pel senyor J.W.M.G., sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat d'elaboració i venda de menjars preparats, situada a C/ PINTOR SERRA SANTA, 17 Esc 3 BX 01, d’aquesta ciutat, així com l’informe favorable emès per la Ponència Tècnica Municipal d’Activitats Classificades celebrada el dia 08-09-2008.

 

Atès que els Serveis Tècnics i Sanitaris Municipals després d’inspeccionar les instal·lacions de l’activitat informen, en data 15-01-2009 i 13-02-2009 respectivament, que s’han adoptat correctament les mesures correctores assenyalades en l’acord de la Junta de Govern del dia 02-10-2008 i han estès la corresponent Acta de control inicial favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, llicència municipal a MONGRILL SCP, amb NIF: J-64395510, representada pel senyor J.W.M.G., per a l’obertura d'una activitat d'elaboració i venda de menjars preparats, situada al carrer C PINTOR SERRA SANTA, 17 Esc 3 BX 01, d’aquesta ciutat.

 

Segon.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 2565,00 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 623706 / 0.

 

Tercer.- Traslladar el present acord als interessats per al seu coneixement i efectes oportuns.

 

PUNT 7è.-  Activitats-AIM-004672/2008.- Vist l’expedient incoat a instància de M.C.P.H., sol·licitant permís municipal ambiental d’obertura d'una activitat de bugaderia i tintoreria domèstica, situada a AV 300, 4-6 LC 02, d’aquesta ciutat, així com l’informe favorable emès per la Ponència Tècnica Municipal d’Activitats Classificades celebrada el dia 08-09-2008.

 

Atès que els Serveis Tècnics i Sanitaris Municipals després d’inspeccionar les instal·lacions de l’activitat informen, en data 23-12-2008 i 13-02-2009 respectivament, que s’han adoptat correctament les mesures correctores assenyalades en l’acord de la Junta de Govern del dia 09-10-2008 i han estès la corresponent Acta de control inicial favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes, llicència municipal a M.C.P.H., amb NIF:, per a l’obertura d'una activitat de bugaderia i tintoreria domèstica, situada al carrer AV 300, 4-6 LC 02, d’aquesta ciutat.

 

Segon.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 2640,00 EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 846698 / 0.

 

Tercer.- Traslladar el present acord als interessats per al seu coneixement i efectes oportuns.

 

 

PUNT 8è.-     PREVISIÓ DE LA COMPENSACIÓ PARCIAL DEL DÈFICIT GENERAT EN EL SERVEI DE LA LÍNEA CF-1, ANY 2009.

 

Atès que, en data 30 de maig de 2002, es va subscriure un conveni de cooperació entre l’Entitat del Transport de l’Àrea metropolitana de Barcelona (EMT) i l’Ajuntament de Castelldefels, per a la millora del transport públic urbà en aquest municipi.

 

Atès que la clàusula tercera del Conveni subscrit estableix que ambdues institucions fixen les formes de finançament del dèficit econòmic previst, imputable a l’ampliació del servei amb una nova línea urbana amb microbusos (CF-1).

 

Atès que el criteri inicial ha estat el de repartiment igualitari de la despesa entre l’Ajuntament de Castelldefels i l’Entitat metropolitana del Transport i que en data 02.02.2006 la Comissió de Govern de l’Entitat Metropolitana del Transport va acordar canviar el percentatge de participació dels diferents ajuntaments, essent el nou cost anual a assumir per l’Ajuntament de Castelldefels del 33,33%.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Aprovar una despesa per import de 93.411,00€, corresponent a la previsió de la compensació parcial del dèficit generat en el servei de la línea CF-1, de l’any 2009, segons el nou criteri de repartició, per enguany. Import que se satisfarà a l’empresa MOHN SL, núm. de proveïdor 3822, segons Conveni signat entre l’EMT i aquest Ajuntament en data 30.05.2002, amb càrrec a la partida 18.111.226.08.01, del Pressupost municipal vigent de 2009 (la quantia total es justificarà segons informe que emetrà l’Entitat Metropolitana del Transport).

 

Segon.- Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient i als Serveis d’Intervenció Municipal.

 

 

PUNT 9è.-     LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES.

 

Obres-Obra Major-000306/2009.- Vista la instància presentada per la COMUNITAT DE PROPIETARIS de l’AV 302, 110-112, en què sol·licita llicència de  reordenació d'entitats amb desafectació d'elements comuns en relació a la seva finca.

 

Vist l'informe emès pels Serveis Tècnics municipals en data 12-2-09 que és favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 21 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

1r.- Concedir a la COMUNITAT DE PROPIETARIS de l’AV 302, 110-112, sense perjudici de tercers, llicència per fer la divisió horitzontal de la finca segons el repartiment i adjudicació dels diversos espais d’origen comunitari als habitatges existents a la finca, segons la memòria i els plànols del projecte presentat.

 

2n.- Assenyalar en concepte de taxa la quantitat de 228,00 euros, pagats per autoliquidació núm: 853390 / 0.

 

3r.- Comunicar aquest acord als interessats, fent constar que aquesta notificació té els efectes legals de llicència, i manifestar-li que haurà de comparèixer en l’edifici d’oficines de l’ajuntament per tal que li sigui lliurat un projecte aprovat.

 

 

PUNT 10è.-   APROVACIÓ DEL PLA DE SEGURETAT I SALUT DE LES OBRES DE CONSTRUCCIÓ D’UNA ESCOLA BRESSOL EN TERRENY DE PROPIETAT MUNICIPAL, AL BARRI GRAN-VIA MAR.

 

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de febrer de 2009, va aprovar el projecte d’obres de construcció d’una escola bressol en terreny de propietat municipal, situat al c/ de la Ginesta núm. 20-22, al Barri de Gran-Via Mar, de Castelldefels.

 

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 15/1/2009 va aprovar l’adjudicació definitiva del contracte mixt d’obres per a la redacció del projecte, direcció i execució de l’obra de construcció d’una escola Bressol en Terreny de propietat municipal, al Barri Gran-Via Mar, a l’empresa ACIEROID, SA., per l’import total de 1.716.376,60 € IVA inclòs.

 

Atès que l’art. 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció, estableix que en aplicació de l’Estudi de Seguretat i Salut cada contractista elaborarà un pla de seguretat i salut en el treball en el que s’analitzin, estudiïn, desenvolupin i complementin les previsions contingudes en l’estudi.

 

Atès que l’entitat adjudicatària de l’obra, ACIEROID, SA., ha elaborat i presentat a aquest Ajuntament el corresponent Pla de Seguretat i Salut, el qual ha estat informat en data 19/2/2009, pel coordinador en matèria de seguretat i salut.

 

Atès que, en virtut de l’apartat segon del referenciat article 7, el Pla de Seguretat i Salut, amb el corresponent informe del coordinador en matèria de seguretat i de salut durant l’execució de l’obra, s’ha d’elevar per a la seva aprovació a l’Administració pública que hagi adjudicat l’obra.

 

Atès que l’adopció d’aquest acord és atribució d’aquesta Junta de Govern Local, en virtut de la delegació conferida pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 28/6/2007. (publicat al BOP 243 del dia 10-10-2007).

 

La Junta de Govern Local, per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Aprovar el Pla de Seguretat i Salut presentat per l’empresa ACIEROID, SA., corresponent al projecte d’obres de construcció d’una escola Bressol en terreny municipal, al Barri Gran-Via Mar, de Castelldefels.

 

Segon.- Traslladar el present acord a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 11è.-   ADJUDICACIÓ PROVISIONAL, PER PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, DE LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI DE MANTENIMENT DE LES FONTS ORNAMENTALS DEL MUNICIPI.

 

Atès que aquest òrgan municipal, mitjançant resolució de data 18 de desembre de 2008, va obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per a la contractació  del servei de manteniment de les fonts ornamentals del municipi de Castelldefels.

 

Atès que efectuada consulta a tres empreses capacitades, s’ha presentat l’oferta següent:

 

-         GUINEA-CASTELLVI I ASSOCIADOS, SL., 24.360,00€ (IVA inclòs).

 

Atès que, segons resulta de l’informe emès amb data 16 de febrer 2009 pel CUI d’Espai Públic, es proposa l’adjudicació del contracte a favor de l’empresa GUINEA-CASTELLVÍ I ASSOCIADOS, SL., perquè és la més avantatjosa per als interessos municipals.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment pel procediment negociat sense publicitat, per raó de la quantia i amb consulta, la contractació del servei de manteniment de les fonts ornamentals del municipi de Castelldefels, a favor de l’empresa GUINEA-CASTELLVÍ I ASSOCIADOS, SL., pel preu de 24.360,00€, IVA inclòs.

 

Segon.- Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 12è.-    PROJECTE EXECUTIU PER A LA CONSTRUCCIÓ DE LA XARXA SECUNDÀRIA PLUVIAL DEL SECTOR CENTRE, ENTRE EL C/ DR. FLEMING I C/ DR. TRUETA, I RECONSTRUCCIÓ COL.LECTOR RESIDUAL AL C/ ARCADI BALAGUER, ENTRE C/ DR. FLEMING I C/ DR. TRUETA.

 

                       A) APROVACIÓ INICIAL DEL PROJECTE

                        B) APROVACIÓ DE L’EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ

 

Vist l’expedient incoat per la Secció de Via Pública, per contractar, mitjançant procediment negociat sense publicitat, per raó de la quantia i amb consulta, les obres de construcció de la xarxa secundària pluvial del sector centre, entre el C/Dr. Fleming i C/Dr. Trueta, i reconstrucció col·lector residual al C/Arcadi Balaguer, entre C/Dr. Fleming i C/Dr. Trueta.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

A)APROVACIÓ INICIAL DEL PROJECTE.

 

ÚNIC.- Aprovar inicialment, i sotmetre a informació pública per un termini de trenta dies, d’acord amb el que preveuen els articles 235.2.c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 12 i següent del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens locals, el projecte de les obres de construcció de la xarxa secundària pluvial del sector centre, entre el C/Dr. Fleming i C/Dr. Trueta, i reconstrucció col.lector residual al C/Arcadi Balaguer, entre C/Dr. Fleming i C/Dr. Trueta, amb un pressupost total de 148.451,43€, IVA inclòs.

 

En el cas que no es produeixi cap reclamació o suggeriment, l’aprovació inicial esdevindrà definitiva sense necessitat d’ulterior acord de la Corporació.

 

B)APROVACIÓ DE L’EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ.

 

1r.-Obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per a la contractació de les obres de construcció de la xarxa secundària pluvial del sector centre, entre el C/Dr. Fleming i C/Dr. Trueta, i reconstrucció col·lector residual al C/Arcadi Balaguer, entre C/Dr. Fleming i C/Dr. Ferran., de conformitat amb el que disposen els articles 161.2 i 162.1 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

 

2n.-Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que haurà de regir la contractació de referència.

 

3r.-Aprovar la despesa corresponent per un import màxim total de 148.451,43€ IVA inclòs, amb càrrec a la partida 31.432.611, del pressupost vigent, que desglossa de la manera següent:

 

                       -Preu net contracte ................   127.975,37€

                       -IVA 16% ..............................     20.476,06€

                                                                  ------------------

                                                                     148.451,43€

 

4t.-Sol·licitar l’oferta d’empreses o persones capacitades, per a l’objecte del contracte, sense que el seu nombre sigui inferior a tres, sempre que sigui possible.

 

 

PUNT 13è.-    ADJUDICACIÓ PROVISIONAL, PEL PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, DE LA CONSTRUCCIÓ D’UNA ROTONDA A LA CRUÏLLA DE L’AVINGUDA DEL POAL, CARRER JUAN RAMON JIMÉNEZ I CARRER JOAN MARAGALL.

 

Atès que aquest òrgan municipal, mitjançant resolució de data 22 de gener de 2009, va obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per a la contractació de la construcció d’una rotonda a la cruïlla de l’Avinguda del Poal, carrer Juan Ramon Jiménez i carrer Joan Maragall, de Castelldefels.

 

Atès que efectuada consulta a sis empreses capacitades, s’han presentat cinc, que són les següents: COTESA, SA., CONSTRUCCIONES JORDI RIERA, SL., HIDROCANAL, SL., ASFALTS DEL LLOBREGAT, SL., i EXCAVACIONES I OBRAS LAFRANJA, SL.

 

Atès que, segons resulta de l’informe emès amb data 16 de febrer de 2009 pel CUI d’Espai Públic, es proposa l’adjudicació del contracte a favor de l’empresa ASFALTS DEL LLOBREGAT, SL.,  perquè és la més avantatjosa per als interessos municipals.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment pel procediment negociat sense publicitat, per raó de la quantia i amb consulta, les obres de construcció d’una rotonda a la cruïlla de l’Av. del Poal, carrer Juan Ramon Jiménez i carrer Joan Maragall, de Castelldefels, a ASFALTS DEL LLOBREGAT, SL., per la quantitat de 171.803,38€, IVA inclòs.

 

Segon.-Publicar aquest acord al Perfil del Contractant d’aquest Ajuntament.

 

Tercer.-Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 14è.-    ADJUDICACIÓ PROVISIONAL, PEL PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, DE LES OBRES DE CANALITZACIÓ DE FIBRA ÒPTICA, DES DE LA POLICIA LOCAL FINS A LA SALA MARGARIDA XIRGU.

 

Atès que aquest òrgan municipal, mitjançant resolució de data 22 de gener de 2009, va obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per a la contractació de les obres de canalització de fibra òptica, des de la Policia Local fins a la Sala Margarida Xirgu.

 

Atès que efectuada consulta a tres empreses capacitades, s’han presentat les ofertes següents: GENERAL DE CONSTRUCCIONES E INSTALACIONES, SA., CANALIZACIONES E INSTALACIONES DEL LLOBREGAT, SL. i ELECNOR, SA.

 

Atès que, segons resulta de l’informe emès amb data 18 de febrer de 2009 pel CUI d’Infraestructures, es proposa l’adjudicació del contracte a favor de l’empresa CANALIZACIONES E INSTALACIONES DEL LLOBREGAT, SL,  perquè és la més avantatjosa per als interessos municipals.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment pel procediment negociat sense publicitat, per raó de la quantia i amb consulta, les obres de canalització de fibra òptica, des de la Policia Local fins a la Sala Margarida Xirgu, a CANALIZACIONES E INSTALACIONES DEL LLOBREGAT, SL., per la quantitat de 120.403,58€, IVA inclòs.

 

Segon.-Publicar aquest acord al Perfil del Contractant d’aquest Ajuntament.

 

Tercer.-Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 15è.-    DEVOLUCIÓ DE LA GARANTIA DEFINITIVA A L’EMPRESA ADJUDICATÀRIA DE LES OBRES D’ADEQUACIÓ DELS ACCESSOS DE L’ENTORN DE LA PLAÇA COLOM.

 

Vist l’expedient tramitat a instància de l’empresa EXCAVACIONES Y OBRAS LAFRANJA, SL., sol·licitant la devolució de la garantia definitiva de les obres epigrafiades, i de conformitat amb el que disposa l’article 47 del Reial Decret Legislatiu 2/2000 de 16 de juny, que aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

 

Atès l’informe favorable emès pel director de serveis territorials, en data 18 de febrer de 2009.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Tornar a l’empresa EXCAVACIONES Y OBRAS LAFRANJA, SL., adjudicatària de les obres d’adequació dels accessos de l’entorn de la Plaça Colom, la garantia definitiva d’import 2.313,41€, que va constituir mitjançant ingrés efectiu en data 31/05/2007, en concepte de garantia de compliment del contracte, per haver-se donat la finalització d’aquest, sense existir responsabilitats exigibles.

 

Segon.-  Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 16è.-   OBERTURA DE PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT, PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, PER AL SUBMINISTRAMENT I COL·LOCACIÓ DE MOBILIARI PER A L’ESCOLA-BRESSOL DEL CARRER GINESTA 20-22 DEL BARRI DE GRANVIA-MAR.

 

Vist l’expedient incoat per la Secció d’Edificis i Obres, per contractar, mitjançant procediment negociat sense publicitat, per raó de la quantia i amb consulta, el subministrament i col·locació de mobiliari per l’escola-bressol del carrer Ginesta 20-22 del barri de Granvia-Mar de Castelldefels.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’alcalde d’aquest Ajuntament de data 8 de maig de 2008 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 122, del dia 21/05/2008), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per a la contractació del subministrament i col·locació de mobiliari per l’escola-bressol del carrer Ginesta 20-22 del barri de Granvia-Mar de Castelldefels, de conformitat amb el que disposen els articles 161.2 i 162.1 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic.

 

Segon.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars, que haurà de regir la contractació de referència.

 

Tercer.-Aprovar la despesa corresponent per un import màxim total de 69.433,49€, amb càrrec a la partida 31.432.62200 (INV_APT_0099), del pressupost vigent, que es desglossa de la manera següent:

 

 

 

                       -Preu net del contracte .....       59.856,46€

                       -IVA (16%) ......................        9.577,03€

                                                               ----------------

                                                                    69.433,49€

 

Quart.- Sol·licitar l’oferta d’empreses o persones capacitades, per a l’objecte del contracte, sense que el seu nombre sigui inferior a tres, sempre que sigui possible.

 

 

PUNT 17è.-   ASSUMPTES D’URGÈNCIA.

 

No se’n presenta cap.

 

 

I atès que no hi ha més assumptes de què tractar, la Presidència aixeca la sessió, de la qual s’estén la present acta per mi, el secretari, que en dono fe.

 

El president,                                                El secretari,