ACTA DE SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

Identificació de la sessió

 

Núm.:          23/2009

Caràcter:      Ordinària, 1a convocatòria

Data:           18 de juny de 2009

Horari:         de 18:04 a 18:16 hores

Lloc:            Sala de Juntes ubicada al Cr. Doctor Trueta 26-28,  3a planta.

 

Hi assisteixen:

 

Pedro Sanz Sánchez                            1r Tinent d’alcalde- president

María del Mar Latorre Rodríguez           2a Tinenta d’alcalde

Anna María Pérez Fernández                3a Tinenta d’alcalde

Joan-Lluís Amigó Carbonell                 4t Tinent d’alcalde

María Miranda Cuervas                        5a Tinenta d’alcalde

Santiago Barona i Garcia                      6è Tinent d’alcalde

Antonio Serrano Martínez                    7è Tinent d’alcalde

 

Han excusat l’absència els regidors/es següents:

 

Joan Sau i Pagès                                 Alcalde

 

Observadors/es:

 

Ramon Morera i Castell

Ma Carme Sánchez Martín

Núria Milà i Gonzalo

Joaquim Ibars Martínez

Ruth Ortega de la Fuente

Candela López Tagliafico

Carlos-A. Parragués Taddeo

 

Han excusat l’absència els observadors/es següents:

 

Lourdes Carreras Gallardo

 

 

 

Actua de secretari el senyor José Antonio Andrés Hernández, secretari general de la Corporació Municipal, qui estén la present acta, i assisteix l'interventor municipal, senyor José Luis Iranzo Sancho.

 

Constatada l'existència de quòrum legal per a la seva vàlida celebració en primera convocatòria, la Presidència obre la sessió, d'acord amb l'ordre del dia de la convocatòria i de la manera següent:

 

 

PUNT 1r.-      APROVACIÓ DE L'ESBORRANY DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR.

 

Es dóna per llegit l'esborrany de l'acta de la sessió anterior de la Junta de Govern Local, celebrada en primera convocatòria el dia 11 de juny de 2009, el qual s’aprova per unanimitat.

 

 

PUNT 2n.-   DISPOSICIONS OFICIALS I COMUNICACIONS REBUDES.

 

-         Resolució de 9 de juny de 2009, de la Secretaria d’Estat de Turisme, (BOE núm. 140, de 10 de juny), per la qual es publica l’Acord del Consell de Ministres de 29 de maig de 2009, pel qual es modifica la normativa reguladora dels préstecs previstos en el Pla de Renovació d’Instal·lacions Turístiques (Pla Renove Turisme 2009), del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç i s’amplia la seva dotació econòmica.

 

-         Ordre TRE/290/2009, de 28 de maig, (DOGC núm. 5396, de 9 de juny), per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades als serveis de suport a la integració laboral de les persones amb discapacitat, i s’obre la convocatòria per a l’any 2009.

 

-         Resolució CMC/1556/2009, de 28 de maig, (DOGC núm. 5396, de 9 de juny), per la qual es convoca, en règim de concurrència no competitiva, la concessió d’ajuts, en les modalitats d’aportacions reintegrables i subvencions, a projectes culturals.

 

-         Resolució CMC/1567/2009, de 13 de maig, (DOGC núm. 5397, de 10 de juny), de convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva a entitats privades sense finalitat de lucre que programin activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional.

 

 

 

-         Resolució MAH/1552/2009, de 30 d’abril, (DOGC núm. 5396, de 9.06.2009), per la qual es dóna publicitat a les subvencions concedides pel Departament de Medi Ambient i Habitatge durant l’exercici 2007.

 

-         Resolució de la Gerència de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona de data 21 de maig de 2009, (BOE núm. 140, de data 10 de juny), per la qual s’anuncia el procediment obert per a la contractació de les obres de la biblioteca central de Castelldefels.

 

-         Resolució ASC/1558/2009, de 26 de maig, (DOGC núm. 5397, de 10 de juny), per la qual s’aproven les bases per a la concessió de subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l’elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones, i s’obre la convocatòria per a l’any 2009.

 

-         Sentencia 151/09 del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 4 de Barcelona, per la qual es condemna a l’Ajuntament a abonar a G.Z.J. la quantitat de 786,82 euros, més interessos, per danys al seu vehicle.

 

-         Ordre PTO/295/2009, de 5 de juny, (DOGC núm. 5399, de 12 de juny), de convocatòria per a l’atorgament de subvencions, en règim de concurrència competitiva, destinades a les actuacions de millora paisatgística de rambles, passeigs i avingudes arbrades dels municipis de Catalunya i d’aprovació de les bases reguladores que l’han de regir.

 

 

PUNT 3r.-      APROVACIÓ DE LA RELACIÓ DE FACTURES NÚM. 21/2009.

 

VISTA la relació adjunta, confeccionada per la UI de Comptabilitat, i que conté les obligacions reconegudes provisionalment a aprovar.

 

ATÈS que en tots els supòsits s’acompleixen els requisits exigits per les Bases d’Execució del Pressupost i es disposa de suficient consignació pressupostària.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, de data 23 de març de 2009, (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009) i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat

 

A C O R D A :

 

Aprovar el reconeixement definitiu de les obligacions incloses en la relació adjunta de factures núm. 21/2009, de data 15 de juny de 2009, per import net total de 487.323,73 euros.

 

 

PUNT 4t.-      APROVACIÓ DE CERTIFICACIONS D’OBRA.

 

VISTES les certificacions d’obra el detall de les quals figura en la part dispositiva.

 

ATÈS que disposen del vistiplau dels Serveis Tècnics Municipals i de suficient consignació pressupostària en les partides que, així mateix, s’indiquen.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, (Butlletí Oficial de la Provincial de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009) i pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió del dia 28 de juny de 2007 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 243, del dia 10/10/2007), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Aprovar les certificacions següents, reconeixent-ne l’obligació del seu pagament:

 

Obra: “REHABILITACIÓ COL·LECTORS BARRI  LA PINEDA FASE II” (Cert. núm. 1)

Adjudicatari: INSITUFORM TECHNOLOGIES IBERICA, SA.

Import adjudicat:                               232.988,05 €

Import certificat:                                 221.703,28 €

Import pendent de certificar:                  11.284,77 €

 

Obra: “OBRES CANALITZACIÓ FIBRA ÒPTICA, DES DE LA POLICIA LOCAL A LA SALA MARGARIDA XIRGU” (Cert. núm. 1 i última)

Adjudicatari: CANALIZACIONES E INSTALACIONES DEL LLOBREGAT, SL

Import adjudicat:                               120.403,58 €

Import certificat:                                 119.539,73 €

Import pendent de certificar(sobrant):         863,85 €

 

 

PUNT 5è.-     LLICÈNCIES AMBIENTALS AIM.

 

Activitats-AIM-000321/2009.- Vist l’expedient incoat a instància de CAESMAR SA, representada per la senyora Maravilla de Moya Fernández, de sol·licitud de llicència municipal ambiental de legalització “a precari” d'una activitat de càmping, situada a AV DE CASTELLDEFELS,    2, d’aquesta ciutat.

 

Atès que la tramitació de l’expedient s’ajusta a la normativa vigent aplicable, que s’ha realitzat el tràmit d’informació veïnal i que s’han incorporat els informes dels Serveis Municipals corresponents.

 

Vistes les al·legacions presentades pel senyor Joan Ramon Guasch Biscarri, com a mandatari verbal de l’Associació de Campistes del Càmping Estrella de Mar, en la qual es sol·licita la denegació de la llicència d’activitats “a precari” per a la legalització de l’activitat de càmping sol·licitada per Caesmar SA.

 

Atès que la Ponència Tècnica Municipal ha informat favorablement l’activitat en data 5-06-2009.

 

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 41.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la Intervenció Integral de l’Administració Ambiental, l’Ordenança Reguladora de la Intervenció Integral de l’Administració Municipal en les Activitats i Instal·lacions i altra normativa concordant, la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, de data 23 de març de 2009 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

Primer.- Desestimar les al·legacions presentades pel senyor Joan Ramon Guasch Biscarri, com a mandatari verbal de l’Associació de Campistes del Càmping Estrella de Mar, en base al dictamen de la Ponència Tècnica municipal, de data 5-06-2009, segons els criteris de l’informe jurídic, de data 1-06-2009, que diu el següent:

 

ANTECEDENTS

 

PRIMER.- Per acord municipal de 15 de gener de 1963 es va concedir llicència provisional i a precari, d’acord amb el que preveia l’article 47.2 de la llavors vigent Llei del Sòl, per les obres d’instal·lació i funcionament (obertura) del Càmping Estrella de Mar. 

 

SEGON.- La llicència en qüestió es va condicionar, entre altres requisits:

 

a)      A que no s’efectuaren més obres que les contemplades en el projecte d’activitats presentat, destinant-se  una superfície de 18.892 m2 a càmping, en la que podien instal·lar-se 189 tendes amb una superfície útil de 100 m2 cada una.

b)     Les obres i instal·lacions objecte de la llicència haurien d’enderrocar-se quan així ho decidís l’ajuntament, sense dret a indemnització  alguna.

c)      Aquesta llicència i els seus condicionaments es varen inscriure al registre de la Propietat de l’Hospitalet de LL., amb data 25 de gener de 1963, al Tom 844, Foli 1, Llibre 69, finca 5999, de l’Ajuntament de Castelldefels.

d)     En data 15 de juliol  de 1982, la Comissió Permanent de la Corporació  Metropolitana de Barcelona va informar favorablement l’autorització sol·licitada als Ajuntaments de Castelldefels i Gavà pel Sr. Arnaldo Griño, en representació de l’entitat mercantil Caesmar, S.A., per a la realització de les obres i usos provisionals , d’acord amb l’article 58.2 de la llavors vigent Llei del Sòl, consistents en la legalització d’instal·lacions complementàries  del càmping existent  i en l’ampliació d’aquest, cenyida a la zona qualificada  de 21, “ desenvolupament urbà opcional, clau 7a,  equipament privats” i xarxa viària bàsica, en una superfície aproximada de 93.600 m2.

e)      Tenint en compte el caràcter preceptiu i vinculant dels informes de la Comissió Permanent de la Corporació Metropolitana de Barcelona,  que en aquella època actuava com  Comissió d’Urbanisme, la Comissió Municipal Permanent de l’Ajuntament de Castelldefels, celebrada el dia 20 de setembre del mateix any va donar compte del referit acord.

f)       Posteriorment i en diferents dates l’Ajuntament de Castelldefels  ha concedit diferents llicències complementàries a l’activitat de càmping com la de bar-restaurant , ampliació del mateix, d’un supermercat, piscina  i altres. Sempre en els projectes que es presentaven la superfície del càmping se situa entre 84.000  a 93.600 m2.

g)  L’any 1990, hi ha diversos informes municipals que fan patent incompliments per part del càmping “Estrella de Mar”, que comporten la incoació d’un expedient administratiu als efectes de revocar les llicències concedides fins al moment.  

h) Aquest expedient administratiu de revocació de llicències no es materialitza doncs moltes de les deficiències assenyalades pels informes tècnics municipals es van anar esmenant. No obstant, no hi ha en cap moment un comunicat dels administradors del càmping “ Estrella de Mar” de finalització dels treballs i d’adequació del càmping  a la normativa vigent, concretament a l’Ordre de 11 de juliol de 1986, de reclassificació dels establiments de càmping.

i) En aquest sentit, i considerant que l’esmentat càmping mai ha disposat d’autorització turística, la direcció General de Turisme,  en resolució de data 4 de juny de 2008, acorda donar de baixa del Registre de Turisme de Catalunya i, en un termini d’un mes, el tancament de l’establiment “ Estrella de Mar”.

j) En data 22 de gener de 2009, la societat CAESMAR presenta sol·licitud de legalització de les seves instal·lacions.

 

TERCER.- La documentació referida en el meritat expedient va ser tramesa, d’acord amb la normativa vigent, als Serveis Tècnics Municipals, pel seu examen i corresponent informe.

 

QUART.- L’Ajuntament va comunicar als interessats la tramitació de la sol·licitud de legalització de llicència d’activitats “ a precari”, per un establiment de càmping, situat  a l’autovia de Castelldefels, Km. 16,700. Aquest mateix projecte es presenta al Servei del Registre de Turisme de Catalunya que, amb caràcter indicatiu o orientador, assenyala que el projecte compliria amb els requisits  exigits per la normativa turística per assolir la classificació de càmping de segona categoria, amb una capacitat de 603 unitats d’acampada i 1508 places.  

 

CINQUÈ.- Els interessats en l’expedient s’oposen a la tramitació argumentant, en substància, les següents raons:

 

1)  No procedeix la concessió de llicència municipal “a precari” per a la legalització del càmping “ Estrella de Mar” de Castelldefels.

2)      L’ús de càmping és un ús residencial que no és admissible com un ús provisional, segons l’article 53 del Text Refós de la Llei d’urbanisme de Catalunya. 

3)      Per concedir la llicència municipal “a precari” al càmping “ Estrella de Mar és necessària la tramitació  i aprovació d’una figura de planejament urbanístic municipal i la tramitació d’un expedient administratiu a fi d’obtenir una nova llicència municipal.

 

 NORMATIVA APLICABLE

 

Article 53 del  Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme. 

Articles 61 i  62 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.

 

 INFORME JURÍDIC

 

Cal significar primerament que la sol·licitud de llicència “a precari” per exercir l’activitat de càmping, a l’Avinguda Castelldefels, Km 16,700, es va presentar i concedir  fa més de quaranta anys, fet aquest notori e inqüestionable.  Per tant, l’anàlisi del seu contingut, des d’un punt de vista urbanístic,  s’ha de fer en base a la normativa  vigent anterior a aquella data.

 

En aquest sentit i des d’un punt de vista jurídic,  la concessió o denegació d’una llicència, per part de l’Administració, és un acte reglat, tant en el seu contingut, com en el seu atorgament, que requereix un examen previ de les circumstàncies de fet concurrents en cada cas concret, la seva valoració i posterior determinació, de la seva conformitat a l’ordenament jurídic.

 

Qui subscriu el present informe parteix de l’anàlisi  que l’establiment càmping “Estrella de Mar” té concedida  provisional i a precari llicencia per a la instal·lació d’un càmping a l’avinguda Castelldefels, Km, 16,700, del nostre municipi, ja que, com s’ha dit anteriorment, en cap moment hi hagut una revocació formal de la llicència “a precari” concedida en el seu dia. Qüestió diferent i més  complexa és determinar quina superfície té concedida la llicència.  No obstant, i segons antecedents municipals, concretament en la documentació  obrant en l’expedient d’obres majors núm. 30/1983, s’estableix en 93.608 m2. Fet, en tot cas discutible, però que durant aquest dilatat temps, des de l’any 1983 fins ara, mai s’ha qüestionat per part de l’administració local i ha estat pública i notòria l’activitat de càmping.

 

També son qüestions diferents  l’autorització de l’ús del sòl  i el compliment dels requisits que ha de complir l’establiment d’allotjament turístic (càmping), d’acord amb la definició de l’article 38 de la Llei 13/2002, de Turisme de Catalunya, es a dir, que existeixin usuaris turístics i l’allotjament sigui temporal.  

 

Respecte a la primera qüestió plantejada pels recurrents, no procedeix la concessió de llicència municipal “a precari” per a la legalització del càmping “ Estrella de Mar”, de Castelldefels, cal significar, segons l’argument que sosté el qui subscriu, que no te fonament, doncs com s’ha dit, la llicència que es sol·licita es de legalització i adequació de l’establiment d’allotjament turístic i, en tot cas, de la regularització de la superfície del mateix i, en conseqüència, l’autorització provisional i “a precari” de l’ús del sòl on s’ubica l’activitat  ja la té concedida. En aquest sentit, no es d’aplicació el vigent article 53 del Text Refós de la Llei d’urbanisme de Catalunya, sinó l’article 47-2 de la Ley de Régimen del Suelo y Ordenación Urbana, de 12 de maig de 1956, llei vigent en el moment de la sol·licitud objecte del present expedient, que sí admet, amb caràcter provisional i a precari l’ús de càmping en sòl urbanitzable, clau 21, (desenvolupament urbà opcional, Intensitat 3).

 

Respecte als punts 2 i 3 de l’escrit d’al·legacions presentat per en Joan Ramón Guasch Biscarri, en representació de l’Associació de Campistes del Camping  Estrella de Mar, de Castelldefels, es proposa desestimar-les en base als arguments i motius indicats anteriorment.

 

Així mateix, la llicència de legalització  provisional i a precari del càmping “Estrella de Mar” es condicionarà a l’estricte compliment del que disposa la normativa autonòmica vigent en matèria d’establiments d’allotjament turístics, regularitzant la superfície exacta de la seva activitat d’acord amb el projecte presentat, que s’estableix en 84.904,04 m2, en tant i quan, evidentment, s’ajusti a l’autorització  provisional i a precari concedida al seu dia.

 

PROPOSTA

 

El criteri de qui subscriu, atenent als antecedents del supòsit i a la fonamentació jurídica descrita, és la de desestimació, en base a l’exposat en el cos del present escrit, de les al·legacions referents a la sol·licitud de legalització de la concessió de la llicència d’activitat  provisional i precari de l’activitat d’establiment d’allotjament turístic dels terrenys situats a l’Autovia de Castelldefels, Km. 16,700, de Castelldefels, presentades per l’Associació de Campistes del Càmping Estrella de Mar, de Castelldefels. En conseqüència, es proposa que es concedeixi la sol·licitud de legalització, amb caràcter provisional i precari, de l’activitat de càmping dels terrenys situats a l’autovia de Castelldefels, Km. 16,700, condicionada als requisits que preveu l’article 62 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme, sense perjudici d’altres autoritzacions que siguin procedents.”

 

Segon.- Concedir, sense perjudici de tercers i de les autoritzacions que s’hagin d’obtenir d’altres organismes i en especial del Servei del Registre de Turisme de Catalunya de la Generalitat de Catalunya, llicència municipal ambiental a CAESMAR SA, amb NIF A-08720054, representada per la senyora Maravilla de Moya Fernández, per a la legalització “a precari” d'una activitat de càmping, situada a AV DE CASTELLDEFELS,  2, d’aquesta ciutat, condicionat a les prescripcions següents:

 

-        Compliment dels requeriments que preveu l’article 62 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme.

-        La superfície de l’activitat de càmping que es legalitza és de 84.904,04 m2.

-        Legalització davant els Serveis d’Indústria de la Generalitat de Catalunya de totes les instal·lacions subjectes a reglamentació de seguretat industrial (instal·lació elèctrica i instal·lació de gas).

-        Els sistemes de ventilació garantiran el compliment de la secció HS 3 Qualitat de l’aire interior del Document Bàsic de Salubritat del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació i del nou Reglament de Instal·lacions Tèrmiques (RITE) a partit del mètode de ventilacions especificat en la normativa segons correspongui a cada edifici.

-        S’haurà de preveure la instal·lació d’un extintor portàtil de CO2 al costat del quadre elèctric.

-        Justificants del grau de reacció al foc dels materials d’interiors (falsos sostres, revestiments, materials de instal·lacions, portes RF, etc.) d’acord amb l’article 4 Reacció al foc dels elements constructius, decoratius i de mobiliari del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació mitjançant:

o       Marca de conformitat a normes UNE.

o       Segell.

o       Informes d’assaigs segons normes UNE.

-        Certificat de l’empresa instal·ladora dels sistemes de protecció contra incendis, signat pel tècnic facultatiu corresponent conforme aquestes s’ajusten a les exigències establertes al Reglament d’Instal·lacions de protecció contra incendis (RD. 1942/93) i a l’apartat SI del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

-        Compliment de l’article 6 Portes situades en recorreguts d’evacuació de la secció SI 3-6 del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

-        Els mitjans d’evacuació s’hauran de senyalitzar correctament d’acord als articles 2 Senyalització de les instal·lacions manuals de protecció contra incendis i article 7 Senyalització dels medis d’evacuació del document bàsic SI Seguretat en cas d’incendi del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

-        Tot el vidriat exterior (en els edificis que n’hi hagi) haurà de garantir el compliment de l’article 1.3 Impacte amb elements fràgils de la secció SU 2 Seguretat front el risc d’impacte document bàsic SU Seguretat d’utilització del RD 314/2006 amb el que s’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació.

-        Tots els banys i cambres higièniques si tenen sistema de bloqueig des de l’interior, hauran de tenir un sistema de desbloqueig des de l’exterior.

-        Maquinària sobre suports antivibratoris

-        Compliment de la vigent Ordenança Municipal sobre protecció contra sorolls i de la Llei 16/2002 de protecció contra la contaminació acústica.

-        S’haurà de preveure un sistema d’emmagatzematge diferenciat dels residus (paper, cartró lligat, fracció orgànica, envasos...) que permetin lliurar-los correctament.

-        S’haurà de presentar contracte de recollida per part d’empresa gestora autoritzada per a la retirada dels residus especials (olis de cuina).

-        Les làmpades de les diferents lluminàries hauran de ser de fluorescència o de baix consum. No podran ser d’incandescència.

-        Aforament:

- L’activitat compta amb un total de 623 unitats d’acampada.

- L’aforament màxim de la sala de ball és de 321 persones.

- L’aforament màxim del bar restaurant és de 43 persones al restaurant i 79 al bar.

 

- Mesures sanitàries referides al càmping:

- Cal complir l’Ordre de 11 de juliol de 1986, de requisits per a la instal·lació i funcionament de càmping i les seves posteriors modificacions.

- Cal complir el Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, i el decret 352/2004, de 27 de juliol, de criteris i condicions higienicosanitàries per a la prevenció i el control de la legionel·losi. En concret:

- S’ha de tenir un programa d’autocontrol de les instal·lacions d’aigua calenta sanitària en el qual s’indiqui quin és el mètode de control preventiu enfront la legionel·losi i quina és la persona responsable de la seva realització.

- S’ha de complir el decret 135/1995, de 24 de març, de promoció de l’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques i que aprova el codi d’accessibilitat.

- Compliment de la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

- Prohibició de fumar en tots els espais tancats excepte que s’habilitin zones de fumadors a les zones comunes i sempre que es compleixen les característiques obligatòries.

- Han d’estar senyalitzades, separades i compartimentades i no ser zona de pas per a no fumadors, excepte treballadors o empleats majors de 16 anys.

- La ventilació ha de ser independent o tenir mecanismes que permetin la eliminació total dels fums.

- Com a màxim ha d’ocupar un 30% de la superfície de les zones comunes i no ser superior a 300 m2.

 

- Referides al supermercat:

- Cal complir el Reglament CE 852/2004, de 29 d’abril, relatiu a la higiene dels productes alimentaris. En especial:

- S’ha de redactar i implantar un pla d’autocontrol de les activitats que es realitzen a l’establiment incloent totes les seves seccions i que ha de tenir, almenys, els següents apartats:

- Cal fer control diari i registre escrit de temperatures dels aparells de manteniment dels aliments.

- Cal fer control setmanal i registre escrit del nivell de clor lliure de l’aigua.

- S’ha de redactar un pla de neteja i desinfecció de tots els estris i instal·lacions.

- Cal disposar d’un protocol de desinsectació i desratització realitzat per empresa autoritzada.

- Cal disposar d’un pla de control de proveïdors.

- Els rentamans dels serveis higiènics del personal, hauran d’estar dotats d’aixeta d’accionament amb polsador, aigua potable freda i calenta, dispensador de sabó, tovalloles d’un sol ús i raspall d’ungles.

- En el cas de que es serveixen aliments no envasats, a la sala de vendes hi haurà d’haver un rentamans per a higiene de mans dels manipuladors dotat d’aigua potable freda i calenta, aixeta d’accionament no manual, dispensador de sabó, tovalloles d’un sol ús i raspall d’ungles.

- Cal complir el Reial decret 381/1984, de 25 de gener, de reglament tècnic i sanitari dels establiments minoristes d’alimentació. En especial:

- Ha d’haver-hi termòmetres visibles a tots els aparells de conservació dels aliments.

- La il·luminació de la sala de vendes, magatzem i aparells de manteniment d’aliments ha d’estar protegida per evitar trencaments.

- Cal complir el Reial decret 202/2000, de 11 de febrer, que estableix les normes relatives als manipuladors d’aliments. En especial:

- El personal ha de tenir formació sanitària en relació al seu lloc de treball que haurà d’estar documentada amb certificat de formació d’empresa homologada.

- El personal ha de vestir uniforme exclusiu i idoni per a la seva feina.

- Ha d’haver vestuari o un lloc de canvi de roba del personal que haurà de tenir taquilles.

- Cal complir el Decret 70/2003, de 4 de març, sobre regulació dels fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis. En concret:

- S’han de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients i ha d’haver, col·locat en un lloc ben visible, un rètol que informi als clients de la seva tinença.

- Cal complir la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries enfront el tabaquisme i regulació de la venda, subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac. En concret:

- S’ha de col·locar, en lloc ben visible de l’entrada de l’establiment, un rètol que informi als clients de la prohibició de fumar.

- Altres informacions als consumidors:

- Totes les informacions als consumidors hauran d’estar escrites, almenys, en català.

- Ha d’haver, col·locat en lloc ben visible, un rètol senyalitzant la prohibició de la venda i el subministrament d’alcohol als menors de 18 anys.

- A l’entrada de l’establiment ha d’haver un rètol que informi de la prohibició d’entrada d’animals.

- S’han d’identificar tots els productes i marcar-los amb el seu preu.

 

- Generals:

- Cal complir el Decret 70/2003, de 4 de març, sobre regulació dels fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis. En concret:

- S’han de tenir fulls de reclamació/denúncia a disposició dels clients i ha d’haver, col·locat en un lloc ben visible, un rètol que informi als clients de la seva tinença.

 

- Referides a la piscina:

- Cal complir el Decret 95/2000, de 22 de febrer, sobre normes sanitàries de piscines d’ús públic i els decrets 177/2000, de 15 de maig, i 165/2001, de 12 de juny, els  quals modifiquen el primer. En especial en els punts següents:

- Ha d’haver una sala-dispensari, propera, senyalitzada i que disposi de farmaciola, telèfon, lliteres (practicable i rígida) i rentamans proper.

- Els producte desinfectant (hipoclorit sòdic o similar) i el controlador de pH s’han d’afegir mitjançant dosificador automàtic que han d’estar connectats al sistema de recirculació i filtrat de l’aigua. Els productes i la maquinària han d’estar en una sala no accessible pels usuaris, amb ventilació suficient i tancada amb clau.

- Ha d’haver-hi comptadors d’aigua nova i recirculada.

- El paviment de la zona de platja ha de ser higiènic i antilliscant.

- Al voltant del vas, a la vorera, s’han de retolar, de forma molt visible, la mínima i màxima fondària i canvis de pendent.

- Els desguassos protegits del vas han d’estar protegits.

- Ha d’haver salvavides amb corda ubicats en llocs visibles i accessibles pels usuaris.

- S’ha de fer, dues vegades al dia, control i registre per escrit de nivell de clor lliure i total, de ph i de transparència de l’aigua.

- S’ha de tenir redactat un programa d’autocontrol de les instal·lacions i activitats amb els següents apartats:

- Registre d’incidències.

- Registre dels controls diaris de qualitat de l’aigua (clor lliure, pH i transparència).

-Pla de neteja i desinfecció de les instal·lacions.

- Pla de tractament de l’aigua.

- Pla de desratització i desinsectació.

- Pla de formació del personal de manteniment.

- Planificació de les obligatòries anàlisis de laboratori de l’aigua en tots els paràmetres físics, químics i microbiològics indicats a la legislació d’aplicació.

- Ha d’haver rètol col·locat, en lloc ben visible, que informi als usuaris de:

- Horari d’ús de la piscina.

- Aforament màxim. ( 1 usuari / 2’5 m2 de làmina d’aigua)

- Absència de servei de salvament i socorrisme (si s’escau).

- Còpia de les darreres anàlisis obligatòries de l’aigua.

- Normes de règim intern d’ús de la piscina i que ha d’incloure, almenys, les indicacions obligatòries.

- La piscina ha d’estar connectada al clavegueram municipal

 

- Les condicions higièniques i sanitàries del bar-restaurant ja es van informar al projecte d’obertura presentat, exp. 2971/2007.

 

- Contractació d’una pòlissa d’assegurances que cobreixi el risc de responsabilitat civil en cas de sinistre.

 

- Compliment de les mesures proposades pel peticionari al projecte i a la documentació presentada

 

Tercer.- Confirmar amb caràcter definitiu els drets municipals de 29735,25,-EUR., que ja han estat satisfets mitjançant autoliquidació núm. 853402 / 0.

 

Quart.- La present llicència municipal queda subjecta al procediment de control periòdic, el primer als quatre anys a partir de la concessió de la present llicència i la resta cada vuit anys. Així mateix, la present llicència ambiental queda subjecta al procediment de revisió periòdica cada vuit anys a comptar des de la data d’atorgament de la mateixa, sense perjudici de la revisió anticipada quan concorrin algunes de les causes previstes legalment.

 

Els dos procediments, control i revisió, els ha de sol·licitar el mateix titular de l’activitat.

 

L’activitat de referència no podrà exercir-se o funcionar fins que els Serveis Municipals corresponents hagin efectuat l’actuació de control previ per tal de comprovar que s’han complert correctament les prescripcions imposades i les mesures correctores proposades i emetin la corresponent Acta de Control Inicial favorable.

 

Per obtenir l’esmentada acta, el peticionari l’haurà de sol·licitar per escrit, en un termini màxim de 30 dies comptats a partir del dia que rebi la notificació del present acord, i hi haurà d’adjuntar Certificat del tècnic director de l’execució del projecte, conforme les obres i instal·lacions s’adapten al projecte presentat i les mesures correctores indicades pels Serveis Municipals també han estat adoptades correctament. L’esmentat Certificat haurà d’estar visat pel Col·legi professional corresponent.

 

En el supòsit que, abans de demanar la visita de comprovació, s’hagin de fer les proves per verificar el funcionament de màquines o instal·lacions, el titular haurà de comunicar-ho a l’Ajuntament per escrit i amb 5 dies d’antelació, explicitant la durada i les mesures adoptades per garantir que aquestes proves no afectaran ni crearan risc per a l’entorn, persones ni béns. A la realització de les proves podran assistir els tècnics que designi l’Ajuntament.

 

Cinquè.- Traslladar el present acord als interessats per al seu coneixement i efectes oportuns, advertint-los que, transcorreguts tres mesos comptats a partir de rebre la notificació del present acord, sense que s’hagi comunicat a aquest Ajuntament que s’ha efectuat correctament la instal·lació de l’activitat, caducarà l’expedient i, per tant, s’arxivaran les actuacions, de conformitat amb el que disposa l’article 92.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, sense perjudici de les actuacions administratives que correspongui emprendre en els supòsits d’obertura de l’activitat sense haver obtingut l’esmentada Acta de Control Inicial favorable.

 

 

PUNT 6è.-     LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES.

 

Obres-Obra Major-003307/2009.- Vista la instància presentada per J.J.C.D., en què sol·licita llicència per a la reconstrucció d’un balcó a la façana principal, afectat per patologies, al C DE LES CANYES, 12.

 

Vist l'informe emès pels Serveis Tècnics municipals en data 02.06.2009, que és favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, 23 de març de 2009, (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

1r.- Concedir al senyor J.J.C.D., sense perjudici de tercers, llicència per a la reconstrucció d’un balcó a la façana principal, afectat per patologies, al C DE LES CANYES, 12, d'acord amb la memòria i els plànols presentats.

 

2n.- Fixar un termini d'execució de les obres de 12 mesos i manifestar a l'interessat que, un cop començades, el termini màxim d'interrupció serà de 3 mesos. Assenyalar en concepte de tributs les quantitats següents: Impost sobre construccions, obres i instal·lacions 210,00 euros, taxa 89,25 euros, placa d'obres 63,70 euros, pagats per autoliquidació núm. 931232 / 0. Fixar un dipòsit de 500,00 euros, que ja s’han ingressat en data 05.06.2009.

 

3r.- Manifestar al titular que haurà d'acomplir el següent:

 

- S’hauran de complir les condicions generals assenyalades en el full que s’adjunta.

 

- No s'acumularan materials a la via pública ni en espais qualificats com a verds o lliures d'edificació.

 

4t.- Abans d’iniciar les obres haurà de comparèixer en l’edifici d’oficines de l’ajuntament i aportar la documentació següent:

 

-  Full indicant la data d’inici de les obres (s’adjunta imprès).

- Document de nomenament de contractista un cop visat pel gremi de contractistes (s’adjunta imprès).

 

5è.- Comunicar aquest acord a l’interessat, fent constar que aquesta notificació té els efectes legals de llicència d’obres, i manifestar-li que un cop presentada la documentació indicada a l’apartat anterior, li serà lliurat un projecte aprovat i la placa d’obres.

 

PUNT 6è.-  Obres-Obra Major-003655/2009.- Vista la instància presentada pel senyor J.C.P.R., en què sol·licita llicència per a la construcció d’un habitatge unifamiliar aïllat, a l’AV. 314, núm.11-13.

 

Vist l'informe emès pels Serveis Tècnics municipals en data 08.06.2009 que és favorable.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, de data 23 de març de 2009, (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009), per unanimitat,

 

A C O R D A:

 

1r.- Concedir al senyor J.C.P.R., sense perjudici de tercers, llicència per a la construcció d’un habitatge unifamiliar aïllat, amb unes superfícies construïdes de 146,50 m2 en planta soterrani, 146,20 m2 en planta baixa, i 112,20 m2 en planta primera, així com una piscina de 21,00 m2, a la finca situada a l’AV. 314, núm. 11-13, d'acord amb la memòria i els plànols presentats.

 

2n.- Fixar un termini d'execució de les obres de 14 mesos i manifestar a l'interessat que, un cop començades, el termini màxim d'interrupció serà de 3 mesos. Assenyalar en concepte de tributs les quantitats següents: Impost sobre construccions, obres i instal·lacions 12.597,62 euros, taxa 5.353,99 euros, placa d'obres 63,70 euros, pagats per autoliquidació núm. 963209 / 0. Fixar un dipòsit de 2.200 euros, que ja s’han ingressat en data 09.06.2009.

 

3r.- Manifestar al titular que haurà d'acomplir el següent:

 

- S’hauran de complir les condicions generals assenyalades en el full que s’adjunta.

 

- No s'acumularan materials a la via pública ni en espais qualificats com a verds o lliures d'edificació.

 

- La tala d'arbres serà la imprescindible per fer les obres.

 

4t.- Abans d’iniciar les obres haurà de comparèixer en l’edifici d’oficines de l’ajuntament i aportar la documentació següent:

 

-  Full indicant la data d’inici de les obres (s’adjunta imprès).

- Document de nomenament de contractista  un cop visat pel gremi de contractistes (s’adjunta imprès).

 

5è.- Comunicar aquest acord a l’interessat, fent constar que aquesta notificació té els efectes legals de llicència d’obres, i manifestar-li que un cop presentada la documentació indicada a l’apartat anterior, li serà lliurat un projecte aprovat i la placa d’obres.

 

 

PUNT 7è.-     ADJUDICACIÓ PROVISIONAL, PEL PROCEDIMENT NEGOCIAT,SENSE PUBLICITAT PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, DE L’EXECUCIÓ DE LES OBRES DE SOTERRAMENT DE CONTENIDORS A LA ILLETA SITUADA A L’ENCREUAMENT DEL CARRER MAJOR I EL CARRER ARCADI BALAGUER.

 

Atès que aquest òrgan municipal, mitjançant acord de data 30 d’abril de 2009, rectificat en acord de data 14 de maig de 2009, va obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per l’execució de les obres de soterrament de contenidors a la illeta situada a l’encreuament del carrer Major i el carrer Arcadi Balaguer, al terme municipal de Castelldefels.

 

Atès que efectuada consulta a sis empreses capacitades, s’han presentat les empreses: EXCAVACIONES Y OBRAS LAFRANJA, SL, CONSTRUCCIONES TÉCNICO ESPECIALIZADAS, SA, I HIDROCANAL, SL.

 

Atès que, segons resulta de l’informe emès amb data 11 de juny de 2009 pel CUI d’Espai Públic, es proposa l’adjudicació del contracte a favor de l’empresa EXCAVACIONES I OBRAS LAFRANJA, SL, perquè és la més avantatjosa per als interessos municipals.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, de data 23 de març de 2009, (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment pel procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, la contractació de l’execució de les obres de soterrament de contenidors a la illeta situada a l’encreuament del carrer Major i el carrer Arcadi Balaguer, al terme municipal de Castelldefels, a favor de l’empresa EXCAVACIONES Y OBRAS LAFRANJA, SL, pel preu de 101.319,30€ (IVA inclòs).

 

Segon.- Publicar aquest acord al Perfil del Contractant d’aquest Ajuntament.

 

Tercer.- Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 8è.-     ADJUDICACIÓ PROVISIONAL, PEL PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT PER RAÓ DE LA QUANTIA I AMB CONSULTA, DEL SERVEI DE CONSULTORIA PER A LA REDACCIÓ DEL PROJECTE EXECUTIU DE REFORMA DEL COMPLEX POLIESPORTIU MUNICIPAL DE CAN ROCA.

 

Atès que aquest òrgan municipal, mitjançant acord de data 21 de maig de 2009, va obrir procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, per la contractació del servei de consultoria per a la redacció del projecte executiu de reforma del complex poliesportiu municipal de Can Roca, al terme municipal de Castelldefels.

 

Atès que efectuada consulta a tres empreses capacitades, s’ha presentat l’oferta següent:

 

      -JVC ARQUITECTURA POSITIVA, SL, ...... 41.000,00€, IVA inclòs.

 

Atès que, segons resulta de l’informe emès amb data 12 de juny de 2009 per l’Arquitecte, Cap de la Secció d’Edificis Municipals, es proposa l’adjudicació del contracte a favor de JVC ARQUITECTURA POSITIVA, SL, perquè és la més avantatjosa per als interessos municipals.

 

La Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions conferides pel decret de l’Il·lm. Sr. Joan Sau i Pagès, alcalde d’aquest Ajuntament, de data 23 de març de 2009, (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 85, del dia 9/04/2009), per unanimitat,

 

A C O R D A :

 

Primer.- Adjudicar provisionalment pel procediment negociat sense publicitat per raó de la quantia i amb consulta, la contractació del servei de consultoria per a la redacció del projecte executiu de reforma del complex poliesportiu municipal de Can Roca, al terme municipal de Castelldefels, a favor de l’empresa JVC ARQUITECTURA POSITIVA, SL, pel preu de 41.000,00€ (IVA inclòs).

 

Segon.- Publicar aquest acord al Perfil del Contractant d’aquest Ajuntament.

 

Tercer.- Traslladar l’acord anterior a tots els interessats que constin a l’expedient.

 

 

PUNT 9è.-     ASSUMPTES D’URGÈNCIA.

 

No se’n presenta cap.

 

 

 

 

I atès que no hi ha més assumptes de què tractar, la Presidència aixeca la sessió, de la qual s’estén la present acta per mi, el secretari, que en dono fe.

 

 

El president,                                                El secretari,