Accident prevention, surveillance, rescue and first aid for beach users.
Beach flags:
- Quan l’estat del mar és tranquil, sense perill o risc aparent per a la integritat de les persones.
- Quan la qualitat de l’aigua és bona, igual com l’estat general de la platja.
- Quan no es detecten situacions de risc per a les persones.
- Quan es formen onades que poden causar problemes als usuaris, amb una alçada d’un metre i mig.
- Quan hi ha corrents mitjanament forts.
- Quan hi ha tempesta o fenòmens meteorològics que dificulten la vigilància de les persones usuàries.
- Quan hi ha brutícia o taques a l’aigua.
- Quan la sorra està en mal estat.
- Quan hi ha meduses o altres animals marins lesius.
- Quan es donen altres situacions que suposen un risc moderat per als usuaris.
- Quan hi ha onades que suposen un perill greu per a la integritat de les persones, amb una alçada de dos metres o més.
- Quan hi ha corrents forts o molt forts que poden arrossegar els banyistes.
- Quan l’estat general del mar és molt agitat.
- Quan es donen condicions climatològiques molt adverses i perilloses per a les persones al mar.
- Quan l’aigua o la sorra estan contaminades.
- Quan hi ha molts animals marins lesius i/o perillosos.
- Quan es donen altres situacions que suposen un risc greu per als usuaris.
It is very important to pay attention to the color of the flags that indicate the swimming conditions and follow the recommendations of the lifeguard service staff and the public address system installed along the entire beach.
Company awarded the Rescue and Lifeguard Service on Castelldefels beach: Pro-activa Serveis Aquàtics SL
Diputació de Barcelona Collaboration

Rescue and First Aid Schedule:
From May 31st to September 7 |
|
Everyday |
10 am - 7 pm |
From September 7th to 24th |
|
Monday to Friday |
11 am - 6 pm |
Saturdays, Sundays and Holidays |
10 am - 7 pm |
📍 5 TAV (Advanced surveillance towers) located:
- To the left of the CF02 entrance (between Uruguay Street and Colombia Street)
- Av. República Argentina (entrance 08)
- Av. dels Baños (entrance 19)
- Plaça de les Palmeres (entrance 32)
- C. 22 (entrance 39)
1 unity of PAV (Advanced Surveillance Point) located very close to the beach.
And, 6 lifeguard chairs along the entire beach, located very close to the edge of the beach:
- To the left of access 04 (left of Xiringuito IGUANA between c/ México and Pas Elevat)
- In the middle of access 10 and 11 (in line with Carrer 517)
- Between access 16 (C/ Estrella de Mar) and access CF17 (C/ Masteler)
- Between access 22 (C/ 6) and access 23 (C/ 7) in line with C/504
- To the left of access 29 (left of Xiringuito Playeros between C/ 13 and C/ 13bis)
- To the right of access 36 (C/ 19)
Recommendations:
Respecteu aquestes normes de bany i seguiu sempre les indicacions dels socorristes i de les autoritats locals.
- Vigila la canalla en tot moment. Si no saben nedar, assegura't que porten algun dispositiu adaptat a la seva edat que els mantingui el cap fora de l'aigua. Assegura't que en tot moment hi hagi una persona adulta responsable que vetlli per la seva seguretat mentre es banyen o juguen a prop de l'aigua.
- No sobrevaloris les teves aptituds per nedar: sigues conscient dels perills.
- Si no saps nedar, procura que l'aigua no et cobreixi més amunt de la cintura i no t'apartis de la costa.
- Si tens dificultats per sortir de l'aigua pels corrents, fes-ho en diagonal.
- Si nedes a mar obert, fes-ho paral·lelament a la línia de la costa per no allunyar-te de la zona de bany
- Els dies de vent, procura no utilitzar matalassos inflables ni flotadors perquè el corrent els pot arrossegar fàcilment.
- En cas de tempesta, surt sempre de l'aigua.
- Respecta les zones acotades amb balises per practicar esports nàutics, perquè et poden envestir taules de surf, motos aquàtiques, etc.
- No et banyis si et trobes malament o tens cansament.
- Si ets dins l'aigua i et trobes malament o notes símptomes estranys, surt-ne ràpidament.
- No entris a l'aigua bruscament. Remulla't primer les extremitats i després entra a l'aigua a poc a poc. Evita banyar-te si no has acabat la digestió.
- Evita estar-te massa estona a l'aigua i submergir-te durant massa temps.
Si observeu alguna persona amb problemes dins de l’aigua aviseu immediatament el/la socorrista o truqueu al 112. No us llanceu a rescatar ningú si no sou experts en rescat aquàtic.
Respecteu sempre la normativa de cada esport i compliu amb les normes de seguretat. Practiqueu els esports nàutics a les zones permeses, vigilant sempre altres persones usuàries.
- Si practiqueu algun tipus d’esport nàutic com ara esquí aquàtic, vela, windsurf, piragüisme, moto aquàtica, utilitzeu els canals d’entrada i sortida del lloc base. No envaïu la zona de banyistes, quedeu-vos sempre per fora del abalisament.
- No practiqueu mai esports nàutics en solitari i en tot cas, aviseu familiars o amics sobre el lloc on us dirigiu i l’hora a què teniu previst tornar.
- Abans de sortir, informeu-vos sobre la previsió meteorològica. A la costa el vent i el mar poden canviar bruscament. Eviteu sortiu al capvespre, perquè si sorgeix algun problema serà més difícil pera als equips de salvament trobar-vos en la foscor.
- Porteu sempre roba de colors vistosos, per ser localitzable amb més facilitat. Utilitzeu sempre una armilla salvavides.
- Si sortiu a pescar eviteu els llocs perillosos: cal tenir en compte que un canvi brusc en l’estat del mar us podria arrossegar mar endins.
- Si practiqueu submarinisme porteu sempre a sobre un ganivet i senyalitzeu la vostra localització amb una boia. Procureu no allunyar-vos de l’embarcació.
- No nedeu mai contracorrent: espereu que el corrent perdi intensitat i, mentrestant, deixeu-vos endur pel corrent. Procureu apartar-vos d’on trenquen les onades.
- Eviteu estar-vos massa estona al sol. Per protegir-vos utilitzeu para-sols, gorres, samarretes i ulleres de sol homologades.
- S’aconsella començar a prendre el sol de manera gradual i evitar l’exposició prolongada i les hores de màxima intensitat, de les11 a les 16 h.
- Poseu-vos sempre un protector solar elevat (superior a 20), sobretot si teniu la pell sensible. Apliqueu-vos-el en quantitat suficient, una estona abans de l’exposició i periòdicament després de banyar-se o si se sua molt.
- Vigileu que els infants i la gent gran prenguin líquids per estar hidratats. Els infants menors de 6 mesos han d’estar a l’ombra i amb roba que els protegeixi de la radiació solar.
- Per evitar la deshidratació, beveu molta aigua i no prengueu gaires begudes alcohòliques.
- A la platja, l’aigua i la sorra reflecteixen la llum i augmenten la intensitat solar.